کراس‌اوری اسپرت با 435 اسب‌بخار قدرت

معرفی پورشه ماکان توربو مدل 2020

9 شهریور 1398 10:30

معمولاً پورشه در مدت کوتاهی پس از معرفی مدلی با طراحی جدید، نسخه‌های مختلف آن را هم معرفی می­‌کند. این موضوع در مورد مدل فیس‌لیفت از پورشه ماکان هم صدق می­‌کند که تا به حال دو نسخه از آن معرفی شده است: نسخه پایه و نسخه S. اما این خودروساز آلمانی به تازگی نسخه توربو از این کراس‌اور زیبا را هم معرفی کرده است.

اختلاف قیمت 25 هزار دلاری فقط به دلیل قدرت بیشتر و عملکرد بهتر نیست، بلکه این نسخه به صورت پایه تجهیزات و امکانات بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌­دهد.با وجود این که هر دو نسخه پایه و S به توربوشارژر مجهز هستند، اما پورشه نام این نسخه جدید از ماکان را «توربو» گذاشته است. بر خلاف نسخه S که پیشرانه شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری آن به یک توربوشارژر مجهز شده، پورشه برای پیشرانه شش سیلندر V شکل 2.9 لیتری نسخه توربو دو توربوشارژر در نظر گرفته است. شاید دلیل استفاده از نام «توربو» برای این نسخه همین موضوع باشد.

درست است که حجم پیشرانه 0.1 لیتر کاهش پیدا کرده، اما قدرت از 348 به 435 اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. به علاوه، حداکثر گشتاور هم از 480 به 550 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده که رقم قابل توجهی است. مسلماً قدرت بیشتر به معنی عملکرد بهتر است؛ پورشه ماکان توربو فقط در عرض 4.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و می‌­تواند به حداکثر سرعتی معادل با 270 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. نیروی پیشرانه در این کراس‌اور آلمانی توسط یک جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ انتقال داده می­‌شود.

پورشه ماکان توربو

واضح است که بسیاری از مشتریان به دلیل عملکرد بهتر نسخه توربو را انتخاب خواهند کرد، اما پورشه فقط عملکرد این نسخه را ارتقا نداده، بلکه شاهد برخی تغییرات ظاهری هم در آن هستیم. به طور مثال، این نسخه در نمای جلو طرحی اسپرت­‌تر و خشن­‌تر دارد که با پیشرانه قدرتمند آن هماهنگی بهتری دارد. علاوه‌براین، پورشه ماکان توربو به صورت استاندارد به رینگ­‌های 20 اینچی مجهز شده که جذابیت ظاهری آن را بیشتر کرده‌اند.

معمولاً پورشه که در صنعت خودرو از خودروسازانی به شمار می‌­رود که سود بسیار زیادی از فروش محصولاتش به دست می­‌آورد، قیمت ماکان توربو از مدل‌های مختلف را به میزان قابل ملاحظه‌­ای افزایش داده است. این افزایش در مورد ماکان توربو به 25,000 دلار می­‌رسد. با این وجود، این اختلاف قیمت فقط به دلیل قدرت بیشتر و عملکرد بهتر نیست، بلکه این نسخه به صورت پایه تجهیزات و امکانات بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌­دهد.

کابین پورشه ماکان توربو

از تجهیزات و امکانات پایه در پورشه ماکان توربو می‌­توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • غربیلک فرمان با طرحی اسپرت
  • صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی در قسمت میانی داشبورد برای سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی
  • سیستم صوتی با چهارده بلندگو

این خودروساز آلمانی قیمت پایه پورشه ماکان توربو مدل 2020 را 83,600 دلار اعلام کرده است. انتظار می­‌رود فروش این نسخه اواخر سال جاری آغاز شود. علاوه‌براین، پورشه ماکان توربو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که 12 سپتامبر یعنی کمتر از دو هفته دیگر آغاز می­‌شود حضور خواهد داشت.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
سیروان 1399/3/28
وارد ایران میشه؟
پاسخ
0
0
0