برقی عجیب و پیچیده

کانسپت 45 هیوندای رونمایی شد

21 شهریور 1398 09:30

در غرفه هیوندای غیر از هیوندای i10 سری N Line‌ یک محصول عجیب دیگر هم دیده می‌شود. خودرویی که از نظر طراحی با تمام محصولات تاریخ شرکت متفاوت است. این خودرو کانسپت 45 نام دارد.

کانسپت برقی جدید هیوندای به یاد کانسپت خبرساز دیگری به اسم Pony Coupe نام‌گذاری شده که در 45 سال پیش خبرهایی از آینده امروزی را می‌داد.آینده از آن خودروهای برقی است و هیوندای هم این را به خوبی درک کرده است. کانسپت جدید کره‌ای‌ها درست بر اساس همین طرز تفکر روی کار آمده است. نام‌گذاری این خودرو چندان هم بی دلیل نبوده است. خودروی جدید آن‌ها به یاد کانسپت خبرساز دیگری به اسم Pony Coupe نام‌گذاری شده که در 45 سال پیش خبرهایی از آینده امروزی را می‌داد. به طرز ملموسی می‌توان ارتباط معناداری بین این دو خودرو احساس کرد. در واقع کانسپت 45 ادای احترام هیوندای به خودش بوده است.

بی‌تردید برگ برنده طراحی این خودرو چراغ‌های خاص مکعبی با زوایای تند و البته رینگ‌های پیچیده و خیره‌کننده‌اش است. گفته می‌شود یک وجه تسمیه دیگری نیز در این خودرو وجود دارد و آن هم وجود 45 زاویه مختلف در هر افق دید روی بدنه این خودرو است. ایده‌ای که قصد دارد نشان دهد که این خودرو از نظر سازه‌ای با الماس شباهت‌هایی دارد.

هیوندای کانسپت 45

طبیعی است که در صورت تولید نهایی خودرویی بر پایه این کانسپت، می‌توان پیش‌بینی کرد که دنیای خودروهای برقی خیلی زود وارد عصر جدید خود خواهد شد. با این حال تمام هنر هیوندای طراحی پیچیده 45 نیز نبوده است. برای این خودرو سیستم دوربین‌های هوشمند سایز کوچک به جای آینه‌ها در نظر گرفته شده که حتی در شرایط بد اقلیمی مثل گرد و خاک نیز قابلیت رصد اطراف را دارد.

دیدگاه کاربران