ترکیب طراحی قدیمی با فناوری جدید

معرفی کانسپت برقی هیوندای گرنجور

19 آبان 1400 11:59

پس از معرفی پونی برقی (Pony EV) در ماه آوریل سال جاری، شرکت هیوندای برای بار دیگر به سراغ یکی از محصولات قدیمی خود رفته است، تا با معرفی مجدد آن به مشتریان، یاد گذشته را زنده کند.

تغییرات مهم در کابین این خودرو اتفاق افتاده است، جایی که طراحان هیوندای گذشته این برند را به فناوری­‌های جدید پیوند داده‌اند.این بار خودروساز کره‌­ای نگاهی به نسل نخست سدان پرچمدار خود یعنی گرنجور انداخته که در سال 1986 به مشتریان معرفی شد. به منظور گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تولید این خودرو، گرنجور سری یادبود (Heritage Series) را رونمایی کرده، که طراحی جعبه­‌ای شکل این خودرو را با فناوری­‌های جدید همراه نموده است.

همانطور که اشاره شد، طراحی کلاسیک گرنجور دست­‌نخورده باقیمانده هرچند شاهد تغییراتی در جلوپنجره، رینگ‌ها و آینه­‌های جانبی هستیم. طرح پیکسلی چراغ‌های جلو و عقب نیز به هیوندای آیونیک 5 شباهت دارد.

کانسپت برقی هیوندای گرنجور

اما تغییرات مهم در کابین این خودرو اتفاق افتاده است، جایی که طراحان هیوندای گذشته این برند را به فناوری­‌های جدید پیوند داده‌اند. فرمان و اهرم تعویض دنده با نمونه­‌های ساخت دهه 80 یکسان است، اما صفحه نمایش بسیار عریض پشت آمپر، نمایشگر عمودی اطلاعات سرگرمی روی کنسول میانی و البته نورپردازی داخلی سقف در بخش عقب کابین، موارد تازه و جالب توجه­ی است، که در این کانسپت به چشم می‌­خورد.

طراحان هیوندای از اجزای برنزی رنگ استفاده کرده‌­اند تا ظاهر قدیمی فضای کابین حفظ شود.

کانسپت برقی هیوندای گرنجور

تغییر مهم بعدی را باید در زیر کاپوت این خودرو جستجو کرد، چراکه گرنجور همچون هیوندای پونی EV به پیشرانه برقی مجهز شده است.

گرنجور به عنوان دومین عضو سری یادبود معرفی شده، خانواده‌­ای که احتمالاً در آینده شاهد ورود اعضای دیگری هم باشد. کسی چه می‌­داند، شاید این عضو جدید 8 ماه دیگر معرفی شود. اما هرچه باشد، به نظر می­‌رسد حد و مرزی برای خلاقیت طراحان هیوندای وجود ندارد.

دیدگاه کاربران