آبروداری برای محصولی شکست خورده

مرسدس ‌بنز X کلاس با تیونینگ Kahn

2 شهریور 1399 16:00

یکی از جالب‌ترین نسخه‌های تغییر یافته پیکاپ مرسدس‌بنز یعنی مدل X کلاس، نمونه‌ای است که سال گذشته توسط شرکت Carlex عرضه شد. این خودرو قیمتی برابر با 105 هزار دلار داشت که برای یک پیکاپ رقم بالایی است؛ هرچند که نام مرسدس‌بنز روی بدنه آن حک شده باشد. به هرحال تیونر معروف دیگری به نام Kahn نیز سعی کرده که از قافله عقب نماند و نسخه دیگری از این پیکاپ را ارائه کند.

مرسدس شاید در همه کلاس‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد، اما در کلاس وانت‌ها اصلا موفق نبودشرکت تیونینگ Kahn Design با انتخاب مرسدس‌بنز X کلاس می‌خواهد ثابت کند امیدها به این محصول ناامیدکننده، هنوز وجود دارد. شاید نسخه جدید به لطف این تغییرات محبوبیت بیشتری پیدا کند. توقف زودهنگام تولید اولین و آخرین پیکاپ مرسدس‌بنز نشان داد که این شرکت شاید در همه کلاس‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد ولی در X کلاس چندان موفق ظاهر نشده است.

به وضوح معلوم است که کان دیزاین در طراحی این پروژه از حس و حال خودروهای ارتشی الهام گرفته تا ابهت و وقار آن را افزایش دهد. گفته می‌شود قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 84 هزار و 500 دلار است. عددی که شامل قیمت اصلی خودرو و هزینه نصب کیت بدنه می‌شود. با این حال کارشناسان بر این باورند که این برچسب قیمتی برای مرسدس‌بنزی که روی پلتفرم نیسان Navara ساخته شده، خیلی منطقی نیست.

مهم‌ترین بهینه‌سازی‌های ظاهری این خودرو شامل گارد لوله‌ای فولادی و جلوپنجره جسورانه با خطوط عمودی است. نصب گلگیرهای توپُر و رکاب‌های بزرگ در کنار رینگ‌های 22 اینچی 5 پره دوبل، جلوه‌‌ای با ابهت به X کلاس جدید بخشیده‌اند. در ادامه رنگ مشکی مات بدنه و رینگ‌ها نیز ایده‌ جذابی بوده که در این خودرو به خوبی اجرا شده است.

همانطور که اشاره شد، کان دیزاین به منظور افزایش محبوبیت X کلاس، برخی از المان‌های خودروهای ارتشی و نظامی را در آن گنجانده است. به‌عنوان مثال مشتریان می‌توانند سفارش نصب شیشه‌های ضدگلوله را هم بدهند. شرکت تیونینگ ادعا می‌کند موادی که در ساخت شیشه‌های ضدگلوله استفاده می‌کند به مراتب سبک‌تر از نسخه‌های رایج است.

داخل کابین صندلی‌های تشریفاتی با چرم مرغوب و دور دوزی شده به چشم می‌خورد. خطوط قرمز باریک به‌عنوان ریزه‌کاری‌های جذاب، فضای داخلی این خودرو را دلچسب‌تر هم کرده است.

بد نیست بدانید بنز X کلاس به دلیل تقاضای بسیار پایین مشتریان خیلی زود از خط تولید خارج شد. این خودرو از ابتدای عرضه تا سال 2019 تنها موفق به فروش 15 هزار و 300 دستگاه شد که تیراژ بسیار پایینی برای یک مرسدس‌بنز به حساب می‌آید.

دیدگاه کاربران