دوام شاسی‌بلند محبوب ژاپنی از 1951 تا امروز

ثبت رکورد فروش 10 میلیون تویوتا لندکروزر

31 شهریور 1398 10:41

تویوتا نقطه عطف مهمی در عمر قدیمی‌ترین مدل در حال فروش خود را گرامی می‌دارد. از شاسی‌بلند مشهور و محبوب ساخت این شرکت یعنی لندکروزر سخن می‌گوییم، خودرویی که از ابتدای آگوست سال 1951 و در چند نسل مختلف در حال تولید بوده و در تاریخ 31 آگوست از مرز فروش ده میلیون دستگاه عبور کرده است.

تویوتا اکنون مدل لندکروزر را در 170 کشور جهان عرضه می‌کند که آمار فروش آن به 400 هزار دستگاه در سال می‌رسد.اولین نسخه از تویوتا لندکروزر دقیقاً 68 سال پیش به بازار آمد و تحت نام تویوتا Jeep BJ عرضه شد. در ابتدا این خودرو تنها در بازار ژاپن و برای مصرف داخلی به فروش میرسید اما از چهار سال بعد یعنی 1955 صادرات سری 20 آغاز شد. البته در آن دوران تیراژ صادرات بسیار پایین بوده و به سالی 100 دستگاه محدود می‌شد اما این روند صعودی بود و تا سال 1965 به 10 هزار دستگاه در سال افزایش یافت.

تویوتا اکنون مدل لندکروزر را در 170 کشور جهان عرضه می‌کند که آمار فروش آن به 400 هزار دستگاه در سال می‌رسد. به لطف توانایی‌های حرکتی و قابلیت اطمینان زیاد لندکروزر، این خودرو توانست نام سازنده خود را بیش از پیش مطرح کرده و طرفدارانی وفادار به سوی خود جلب نماید.

تویوتا برای صحه گذاشتن بر دوام و قابلیت اعتماد لندکروز ادعا کرده که هنوز هم نمونه‌هایی از سری 40 در نقاط مختلف جهان یافت می‌شود که با وجود گذر نیم قرن از تاریخ تولید، در حال سرویس‌دهی به مالکان خود هستند.

تویوتا لندکروزر سری 40

تویوتا لندکروزر سری 40 اولین بار در سال 1960 معرفی شد. در این خودرو سیستم چهارچرخ محرک به صورت آپشن قابل انتخاب بوده و از نظر ظاهری نیز در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شد. بد نیست بدانید این خودرو که در غرب آفریقا به Bush Taxi نیز معروف شده بود، تا سال 1986 در ژاپن تولید می‌شد اما پس از آن هم تا اواخر سال 2001 در برزیل روی خط تولید بود.

سری 70 نیز در سال 1984 و در دو نوع معرفی شد که یکی مخصوص راندن در شرایط سخت و حمل بارهای زیاد بود و دیگری برای حمل سرنشین و ارائه سواری راحت‌تر مناسب بود.

در سال 1996 سری 90 معرفی شد که بیش از قبل، تویوتا لندکروزر را به عنوان خودرویی مدرن معرفی کرد. سیستم تعلیق این خودرو به صورت مستقل درآمده و فرم اتاق نیز به دو صورت سه و پنج در محدود شد.

تویوتا برای نگهداری از اعتبار نام لندکروزر باید برای برآورده ساختن انتظارات مشتریان بیشتر تلاش کند. برای دستیابی به این مهم، نسل‌های بعدی این خودرو باید به امکانات و فناوری‌های بیشتری مجهز باشند. البته تویوتا غیر از مدرن کردن، باید به میزان استفاده خریداران و استقبال آن‌ها از این خودرو نیز توجه داشته باشد.

دیدگاه کاربران