فرمی منحصربه‌فرد در همکاری با طراح ب‌ام‌و

ون برقی کنو، خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌ها

6 مهر 1398 12:03

«کَنو» (Canoo) یک شرکت آمریکایی است که در سال 2017 تاسیس شده است (البته این شرکت در ابتدا نامی دیگر داشته و حدوداً شش ماه پیش نام آن به صورت رسمی به کنو تغییر پیدا کرده است). این شرکت در زمینه وسایل نقلیه برقی فعالیت می­‌کند، اما نکته مهم این است که کنو وسایل نقلیه برقی را نمی­‌فروشد، بلکه اشتراک آن‌­ها را می­‌فروشد. به زبان ساده­‌تر، مشتریان از سال 2021 با خرید اشتراک می‌­توانند از وسایل نقلیه برقی این شرکت در شهر استفاده کنند.

اگر طراحی کنو نظر شما را جلب کرده، باید بدانید که طراح این ون برقی «ریچارد کیم» (Richard Kim) بوده است، شخصی که رهبری تیم طراحی دو مدل از ب‌ام‌و یعنی i3 و i8 را برعهده داشته است.حال شاهد رونمایی از اولین وسیله نقلیه برقی این شرکت هستیم، یک ون تمام برقی که قرار است تولید آن از سال 2021 آغاز شود. این شرکت نام این ون را هم کنو اعلام کرده است. اما همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، این ون فقط از طریق داشتن اشتراک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، مشتریان می‌­توانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، از کنو استفاده کنند.

اگر طراحی کنو نظر شما را جلب کرده، باید بدانید که طراح این ون برقی «ریچارد کیم» بوده است، شخصی که رهبری تیم طراحی دو مدل از ب‌ام‌و یعنی i3 و i8 را برعهده داشته است. کیم این ون برقی را این طور توصیف می­‌کند: «یک وسیله نقلیه که مردم واقعاً به آن نیاز خواهند داشت.» کیم می­‌گوید بر خلاف بیشتر وسایل نقلیه برقی که یک کراس‌اور یا یک خودروی اسپرت هستند، کنو طوری طراحی شده که فضای کابین بیشتری داشته باشد.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، تقریباً تمام کابین کنو با شیشه پوشیده شده است. اما نکته جالب این است که تشخیص نمای جلو و عقب این ون برقی مشکل خواهد بود، چرا که تقریباً تفاوتی در طراحی این دو قسمت وجود ندارد.

این شرکت آمریکایی مدعی است کنو از تمامی تجهیزات مورد نیاز برای داشتن قابلیت رانندگی به صورت کاملاً خودران بهره‌­مند خواهد بود. با این وجود، در تصاویری که این شرکت از کنو منتشر کرده، شاهد پدال‌­های گاز و ترمز و یک غربیلک فرمان مستطیل شکل هستیم.

کنو اعلام کرده که پلتفرم این ون برقی حداقل برای دو مدل دیگر هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نیروی مورد نیاز برای این ون تمام برقی توسط یک موتور برقی تامین می­‌شود که در قسمت عقب نصب شده و می‌­تواند حداکثر قدرتی معادل با 300 اسب‌بخار تولید کند. علاوه‌براین، به لطف وجود یک پک باتری با 80 کیلووات ساعت ظرفیت، بُرد کنو به 402 کیلومتر می­‌رسد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران