ثبت رکوردی ضعیف پس از شش سال

تولید صد هزار دستگاه مازراتی گیبلی

6 مهر 1398 14:13

هفته گذشته، شرکت مازراتی تولید صدهزارمین دستگاه از سدان گیبلی را در محل کارخانه خود در شهر تورین ایتالیا جشن گرفت. لازم به ذکر است سدان لوکس مازراتی یعنی کواتروپورته نیز در همین کارخانه تولید می‌شود.

مازراتی در سال 2013 و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای از مدل گیبلی پرده‌برداری کرد. پس از گذشت 6 سال هفته گذشته صدهزارمین دستگاه از این سدان لوکس ایتالیایی از خط تولید خارج شد.نمونه‌ای از مازراتی گیبلی که افتخار دریافت عنوان صدهزارمین دستگاه را به دست آورده، نسخه S Q4 از این خودرو با تریم گرن‌اسپرت بوده است. برای رنگ بدنه این خودرو از آبی تیره و در پوشش فضای داخلی نیز از چرم سیاه استفاده شده است. چراغ‌های ماتریسی LED در جلو، رینگ‌های 20 اینچی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ و قطعات مشکی پیانو از دیگر نکات قابل توجه این خودرو هستند.

خودروی موردنظر که برای عرضه در بازار ایتالیا ساخته شده، صاحب پیشرانه شش سیلندر توئین توربو با ظرفیت 3 لیتری بوده که 424 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سدان ویژه که از سیستم AWD نیز بهره می‌برد، قادر است ظرف 4.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و پس از آن تا 286 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. امکان سفارش پیشرانه‌های دیگری نیز برای مازراتی گیبلی وجود دارد که شامل دو گزینه شش سیلندر می‌شود، یکی بنزین‌سوز با قدرت 345 اسب‌بخار و دیگری از نوع دیزل که 271 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. باید توجه داشت که تمام پیشرانه‌های قابل نصب روی این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت دارند.

در طول زمانی که قطعات هر دستگاه مازراتی گیبلی سر هم می‌شود، مهندسین از صحت عملکرد هر بخش اطمینان حاصل می‌کنند. پس از آن‌که مونتاژ خودرو کامل شد نیز هر کدام از آن‌ها توسط یک راننده ماهر تقریباً 40 کیلومتر رانده می‌شود تا به محل ارسال برای مشتری برسد.

مازراتی در سال 2013 و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای از مدل گیبلی پرده‌برداری کرد. چهار سال بعد و دوباره در چین- البته در نمایشگاه خودرو چنگدو- اعلام شد که دو تریم جدید به نام‌های گرن‌لوسو و گرن‌اسپرت برای گیبلی قابل سفارش خواهد بود. در فستیوال سرعت گودوود که سال گذشته برگزار شد، نسخه به‌روزرسانی شده گیبلی به معرض نمایش درآمد که به تجهیزاتی جدید در کابین و گزینه‌های بیشتر قابل سفارش برای چرم مجهز شده بود.

دیدگاه کاربران