ساخت نسخه‌هایی خاص با کمک هنرمند ژاپنی

تزئین مازراتی گیبلی با چاشنی مد

7 تیر 1400 10:42

آقای Hiroshi Fujiwara، طراح مشهور ژاپنی، پروژه‌ای را با نام Fragment گسترش داد که در آن به فرهنگ پوشش و لباس‌های خیابانی می‌پردازد‌. وی از اوایل دهه 90 میلادی با مشهورترین مزون‌ها همکاری می‌کرد و طرح‌های خود را به تمام جهان ارائه می‌داد.

مازراتی و Fujiwara دو روح جسور و همیشه آماده برای از بین بردن کلیشه‌های فرهنگی موجود هستند و محصول همکاری آن‌ها نسخه‌های خاصی از مدل گیبلی است.اکنون Fujiwara، طراح چند وجهی و پدر لباس‌های خیابانی جهان، به تیم طراحی مازراتی پیوسته است. آن‌ها قصد دارند تا ماهیت و ساختار مازراتی را تجزیه و تحلیل کنند و واقعیتی جدید را از نو بسازند.

همکاری مازراتی و Fujiwara نه تنها سبب محدود شدن طراحان نمی‌شود، بلکه شجاعت را به آن‌ها می‌آموزد. مازراتی و Fujiwara دو روح جسور و همیشه آماده برای از بین بردن کلیشه‌های فرهنگی موجود هستند.

مفهومی ژاپنی با نام itanji (いたんじ) شناخته می‌شود که در آن روحیه سرکش Fujiwara و جسارت مازراتی را کاملاً کنار یک‌دیگر قرار می‌دهد‌. آن‌ها برای خلاقیت و نوآوری تلاش می‌کنند و هیچ ترسی از تفاوت و ناسازگاری ندارند. تنها چیزی که دست‌نخورده باقی خواهد ماند، اصالت است.

کابین نسخه خاص از مازراتی گیبلی با همکاری هنرمند و طراح لباس ژاپنی

اولین ثمره‌ی همکاری و ایده آن‌ها، نسخه‌های Operanera و Operabianca HC از مازراتی گیبلی است که فلسفه‌ی طراحی Fragment Design را بیان می‌کند و روح خلاق مازراتی و Fujiwara را به نمایش در می‌آورد. آن‌ها فراتر از یک خودروی معمولی‌اند و به نماد ساختارشکنی و طلوع امید دوباره، تبدیل می‌شوند.

تنها 175 دستگاه از این خودروها ساخته خواهد شد. بدنه سیاه رنگ در کنار رینگ‌های 20 اینچی و نشانه‌های روی جلوپنجره و ستون C، ظاهر این نسخه‌های خاص از مازراتی گیبلی را متمایز می‌کند. روی گلگیر این خودروها عبارتی حک شده که تاریخ آغاز همکاری این هنرمند ژاپنی و مازراتی را یادآوری می‌کند. در فضای کابین نیز ترکیبی از پوشش‌های چرم و آلکانترا با دوخت‌های نقره‌ای و کمربندهای آبی رنگ به چشم می‌خورد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران