یک سدان برقی جایگزین سومین نسل

زمان مرگ مازراتی گیبلی اعلام شد

23 مرداد 1401 12:50

اوایل سال جاری میلادی بود که مازراتی پروژه برقی‌سازی مدل گرن‌توریسمو را معرفی کرد. آن زمان اصلاً اشاره‌ای به مدل گیبلی نشده بود. البته همان زمان رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر توقف تولید این خودرو مطرح کرده بودند. اکنون خبر می‌رسد که مازراتی تاریخ دقیق حذف این خودرو از خط تولید را اعلام کرده است. ایتالیایی‌ها قصد دارند تا سال 2024 تولید گیبلی را به پایان ببرند. جالب اینجاست که شرکت هم‌چنان جزئیاتی از مدل بعدی کواتروپورته را اعلام کرده است.

مازراتی قصد دارد تا سال 2024 تولید گیبلی را به پایان ببرند. از قبل می‌دانستیم که مازراتی چهار در جدید، نسخه‌ای کاملاً برقی خواهد بود. مدلی که البته کوچک‌تر از نسخه فعلی است. این یک اتفاق نادر در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید. چراکه خودروسازان اغلب در نسل‌های جدید، مدل‌های بزرگ‌تر را معرفی می‌کنند. یکی از مدیران مازراتی می‌گوید محصول جدید تقریباً به اندازه گیبلی است.

یکی از قدیمی‌ترین خودروها در سگمنت لوکس‌ها، نسل سوم مازراتی گیبلی است که از سال 2013 عرضه شده است. با گسترش محبوبیت شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، سدان قدیمی مازراتی تبدیل به یکی دیگر از قربانیان تمایل جدید مشتریان به محصولات بزرگ‌تر شده است. در همین راستا بوده که مازراتی نسل بعدی لوانته را هم در برنامه گذاشته و قرار است نسخه برقی آن چیزی در حد و اندازه مازراتی گرکاله ریزاندام باشد.

مازراتی در یک خبر بد دیگر می‌گوید که قصد دارد تولید پیشرانه محبوب 3.8 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربو خود که با فناوری فراری است را هم متوقف کند. این قوای محرکه پیش‌تر روی گیبلی تروفئو، کواتروپورته و لوانته استفاده می‌شد. در حال حاضر تمام تمرکز مازراتی روی پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربو به اسم Nettuno است. البته این هم گفته شده است که پیشرانه فوق بیش از 7 سال در دسترس نخواهد بود، چراکه مازراتی قصد دارد از سال 2030 تمام محصولات خود را برقی کند.

دیدگاه کاربران