• شرايط فروش ميتسوبيشي
  • شرايط فروش ميتسوبيشي
  • شرايط فروش ميتسوبيشي

گزینه های آرین موتور برای واردات مشخص شد

شرایط فروش میتسوبیشی (آذر 1401)

15 آذر 1401 12:26

گزینه های آرین موتور برای واردات مشخص شد

آذر 1401: به نظر می‌رسد که شرکت آرین‌موتور، محصولات منتخب خود را برای واردات مشخص کرده است. این محصولات، چهار مدل خودرو از کمپانی ژاپنی میتسوبیشی هستند و عبارتند از آتراژ، اکسپندر، اکلیپس کراس و ASX. لازم به ذکر است خودروهایی که قیمت نسخه فول آن‌ها فراتر از محدوده مجاز باشد، نسخه‌های پایه آن‌ها به کشور وارد می‌شوند. 

  • میتسوبیشی آتراژ: این محصول در واقع نسخه سدان مدل میراژ محسوب می‌شود. قیمت آتراژ در کشورهای حاشیه خلیج فارس بین ۱۱۲۰۰ تا ۱۲۷۵۰ یورو است. پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی آن، با حجم ۱.۲ لیتر، ۷۶ تا ۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT جاتکو متصل است و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. آتراژ در مدت زمان ۱۲.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو تقریبا ۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و ۹۴۰ کیلوگرم وزن دارد.
  • میتسوبیشی اکسپندر: این خودرو به عنوان یک مینی‌ون کراس (MPV) اقتصادی شناخته می‌شود و در بازار کشورهای مالزی، ویتنام، اندونزی و ... به فروش می‌رسد. این محصول ۷نفره، به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس‌های ۵ سرعته دستی، CVT و ۴ سرعته AT برای این خودرو دردسترس است که احتمالا نسخه AT وارد ایران خواهد شد. بازه قیمتی اکسپندر بین ۱۴۹۵۰ تا ۱۶۶۰۰ یورو است. 
  • میتسوبیشی اکلیپس کراس: این محصول، نسبت به سایر گزینه‌ها، جذاب‌تر است. زیرا علاوه بر ظاهر و طراحی مدرن، امکانات رفاهی متعددی را نیز ارائه می‌دهد. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن، ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس CVT به هر دو محور منتقل می‌شود. با توجه به بازه قیمتی ۲۰۰۰۰ تا ۲۴۳۷۰ یورویی اکلیپس کراس، پایه‌ترین نسخه آن وارد خواهد شد. 
  • میتسوبیشی ASX: این محصول قبلا نیز به بازار ایران آمده و نسبتا موفق بود. نسخه جدید ASX طراحی مدرن‌تر و به‌روزتری دارد و امکانات بیش‌تری را ارائه می‌دهد. قیمت این خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس، در محدوده ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو است. بنابراین نسخه‌های پایه آن به بازار ایران راه پیدا خواهند کرد. ASX با هر دو نسخه تک و دو دیفرانسیل موجود است و باید منتظر ماند و دید که کدام نسخه به ایران می‌آید. این محصول از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد و ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس آن همان CVT بوده و مشابه مدل‌های ۲۰۱۸ آن است.

توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده قطعی نیستند و قیمت نهایی برای بازار ایران در بورس کالا مشخص خواهد شد.

بازگشت میتسوبیشی میراژ به ایران

با انتشار لیست شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو، که در اواسط پاییز 1401 توسط وزارت صمت انجام شد، حالا مشخص شده که واردات یکی از محصولات میتسوبیشی به کشورمان، قطعی شده است؛ این محصول جدید، همان میتسوبیشی میراژ خواهد بود.

مدل جدید میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژی که بزودی به ایران می‌آید، همچنان از نسل ششم این ژاپنی بوده ولی تفاوت‌های متعددی با میراژهای قدیمی حاضر در بازار کشورمان دارد چراکه نسخه‌های جدید وارداتی، از دومین فیس‌لیفت این خودرو هستند. دومین فیس‌لیفت میراژ، در اکثر بازارهای جهانی با مدل 2020 عرضه شده است اما نسخه‌های وارداتی به کشورمان، احتمالا از مدل‌های 2022 یا شاید 2023 هستند که به لحاظ ظاهری، هیچ تفاوت مهمی با مدل 2020 نداشته اما به لحاظ امکانات، اندکی بهبود یافته‌اند.

جهت یادآوری باید بگوییم که میراژهای سری اول شرکت آرین موتور، از مدل 2015 بودند و سپس این شرکت، سری دوم میراژ را در مدل 2017 به ایران آورد:

معرفی محصولات آرین موتور در ایران

نسل سوم میتسوبیشی ASX، نخستین محصول میتسوبیشی بود که توسط شرکت آرین موتور در بازار کشورمان معرفی گردید. نخستین سری ASX در مدل 2012 به ایران آمد و با دو تیپ با نام‌های نیمه‌فول (میدلاین یا تیپ 2) و فول (های‌لاین یا تیپ 4) در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت. عرضه این ASX تا مدل 2015 در ایران ادامه داشت.

از سال 2014، مدل‌های لنسر و اوتلندر نیز به خانواده میتسوبیشی ایران اضافه شدند. عرضه سری اول لنسر تا مدل 2015 ادامه داشت و در دو نسخه 1.6 لیتری اتومات (تیپ 1) و 1.8 لیتری اتومات (تیپ 4) فروخته می‌شد. البته تعداد انگشت‌شماری از لنسر 1.6 لیتری با گیربکس دستی نیز به کشورمان وارد شده‌اند. اوتلندر سری اول نیز فقط در مدل 2014 و با تیپ 4 به ایران آمده بود.

در سال 2015 نیز میتسوبیشی میراژ، به‌عنوان کوچک‌ترین ژاپنی ایران، به سبد محصولات شرکت آرین موتور اضافه شد. عرضه سری اول میراژ تا مدل 2016 ادامه داشت.

اما برای سال 2016 اتفاقات هیجان‌انگیزتری برای میتسوبیشی‌های ایران رخ داد. اول از همه لنسر نیوفیس به‌عنوان مدل 2017 در کشورمان معرفی شد. تیپ پایه‌ای این خودرو، قرار بود با پیشرانه 1.6 لیتری (تیپ 2) به بازار بیاید ولی نهایتا تمامی نسخه‌های لنسر نیوفیس با پیشرانه 1.8 لیتری (تیپ 4) عرضه شدند. فروش لنسر نیوفیس تا مدل 2018 و تا قبل از ممنوعیت واردات در سال 1397 همچنان ادامه داشت.

بعداز لنسر نیوفیس، نوبت به اوتلندر نیوفیس رسید. فیس‌لیفت این کراس‌اور نیز ابتدا از مدل 2016 در ایران فروخته شد. اوتلندر نیوفیس در سری اول، فقط با تیپ 3 عرضه می‌شد اما از زمستان 1395، تیپ 5 این خودرو نیز به بازار کشورمان آمد که دارای تجهیزات بیشتری بود مانند: گرمکن فرمان، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین 360 درجه، کنسول جدید، مه‌شکن‌های LED و سنسورهای جلو و ... .

در نیمه دوم سال 1395، آرین موتور هم از دو فیس‌لیفت جدید پرده برداشت؛ که یکی ASX نیوفیس و دیگری نیز میراژ نیوفیس بود که فروش هر دو خودرو ابتدا با مدل 2017 آغاز شد.

در بهار 1396، آرین موتور از علاقه‌اش برای عرضه میتسوبیشی اکلیپس کراس خبر داد که کوچک‌ترین کراس‌اور خانواده میتسوبیشی محسوب می‌شد. با توجه به عرضه دیرهنگام این خودرو در بازارهای آسیای شرقی، متاسفانه عرضه این خودرو در کشورمان، مصادف شد با ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397 و به این ترتیب، این مینی‌کراس نیز جاده‌های ایران را ندید. در بهمن‌ماه سال 1396 نیز شرکت آرین موتور برای اولین‌بار از اوتلندر PHEV مدل 2018 رونمایی کرد؛ خودرویی که توانست در بازار جهانی، لقب پرفروش‌ترین کراس‌اور پلاگین هیبریدی را به خودش اختصاص دهد.

آرشیو

شماره گذاری میتسوبیشی

4 شهریور 1398
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران