کمپر فانتزی به سبک فرانسوی

محصولی متفاوت از سیتروئن

7 مهر 1398 15:43

سیتروئن SpaceTourer The Citroënist، بدترین نام ممکن برای یک کمپر مدرن است. کانسپتی با طراحی منحصربه‌فرد که نشان می‌دهد فانتزی‌های چشم‌گیر سیتروئن فقط در دنیای هاچ‌بک‌ها و شاسی‌بلندهای کوچک نیستند.

ایده پشت ساخت این سیترون همان پژو باکسر 4x4 مفهومی بوده است.از آنجایی که این خودرو با هدف خاصی تولید شده بنابراین رونمایی از آن نیز باید در محل خاصی باشد. به همین دلیل فرانسوی‌ها آن را در نمایشگاه خودروهای تفریحی شهر لو بورژه پرده‌برداری می‌کنند.

برخلاف اغلب کمپرها و موتورهوم‌های فعلی دنیا، قسمت خواب سیتروئن اسپیس‌تورر به کلی درون سقف خودرو فرو می‌رود تا خواص آیرودنیامیکی آن حفظ شود. البته رنگ‌بندی خاصی بدنه این سیتروئن نیز یکی از دلایل جلب توجهش بوده است. استفاده هوشمندانه از سه رنگ قرمز، مشکی و سفید در سرتاسر بدنه نشانه‌ای از حس و حال جوانگرایانه آن دارد. از سوی دیگر رینگ‌های اسپرت این کمپر نیز با اشاراتی از این سه رنگ بهره برده‌اند.

کابین کمپر جدید سیتروئن

داخل کابین ترکیب ملایمی از رنگ مشکی و خاکستری دیده می‌شود. البته روی داشبورد تریم قرمز شکست ناگهانی و خوبی را ایجاد کرده است. فضای خواب برای دو نفر به راحتی فراهم شده است و داخل خودرو می‌توان یک دوچرخه و یک تلویزیون بزرگ را نیز تعبیه کرد.

سیتروئن برای اسپیس‌تورر از پیشرانه 2 لیتری توربو دیزلی استفاده کرده است. با همه این‌ها بد نیست بدانید که ایده پشت ساخت این سیترون همان پژو باکسر 4x4 مفهومی بوده است.

دیدگاه کاربران