نمایشی از خودروهای شهری برقی در آینده

نیسان IMk، کانسپتی لوکس با طراحی مدرن

10 مهر 1398 09:55

با نیسان IMk آشنا شوید: کانسپتی که از سوی خودروساز ژاپنی و با هدف نمایش خودروهای شهری آینده معرفی شده است. قرار است از این مدل به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شود.

نیسان این کانسپت را یک خودروی کوچک و لوکس برقی دانسته که با طراحی مدرن و ساده خود و همچنین فناوری‌هایی که در آن نصب شده، خواهد توانست نظر مشتریان زیادی را به سوی خود جلب نماید.این کانسپت، زبان طراحی جدید نیسان را به نمایش می‌گذارد، طرحی که نیسان از آن به عنوان «آینده‌گرایی بدون محدودیت زمانی ژاپنی» یاد کرده است. بدنه آن هم با رنگ ویژه‌ای پوشیده شده که سایه‌هایی از صورتی داشته و سازنده از آن با نام Akagane یاد کرده است. برخی قسمت‌های بدنه نیسان IMk همچون ستون‌های A و بخش‌هایی از جلوپنجره نیز با رنگ نقره‌ای پوشیده شده‌اند. البته نیسان اصرار دارد که در مدل‌های برقی ساخت خود، جلوپنجره را به عنوان بخشی از سپر جلو معرفی نماید.

در فضای کابین وضع به‌گونه دیگری بوده و می‌توان طراحی این بخش را چیزی کاملاً جدا از محصولات فعلی شرکت نیسان دانست. برای مثال به پوشش خاکستری پارچه‌ای توجه کنید که علاوه‌بر صندلی‌ها، روی داشبورد و فرمان را نیز پوشانده تا به قول طراحان نیسان، فضایی بسیار خودمانی در داخل خودرو به وجود آید. در بخش پایینی پوشش داخلی درها می‌توان قطعاتی چوبی مشاهده کرد که با نورپردازی داخلی روشن می‌شوند. نیسان برای افزودن بر احساس راحتی داخل کابین، از کفپوش‌هایی به رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کرده است.

کانسپت آینده نگر نیسان

همچون بسیاری از خودروهای جدید دیگر، در داشبورد کانسپت IMk نیز از وجود بسیاری از دکمه‌های گوناگون صرف‌نظر شده و برای کنترل امکانات مختلف خودرو باید به صفحه نمایش لمسی نصب شده روی داشبورد مراجعه کرد تا موارد مختلفی شامل کنترل سیستم تهویه یا اطلاعات مربوط به راننده را تنظیم کرد.

Satoru Tai که مدیریت بخش طراحی در شرکت نیسان را برعهده دارد، اظهار داشته که تیم طراحان تلاش کرده‌اند سطوح داخل کابین نیسان IMk را صاف نگه دارند تا حسی از فضای بیشتر به سرنشینان منتقل شود. وی در ادامه این کانسپت را یک خودروی کوچک و لوکس برقی دانسته که با طراحی مدرن و ساده خود و همچنین فناوری‌هایی که در آن نصب شده، خواهد توانست نظر مشتریان زیادی را به سوی خود جلب نماید.

نیسان IMk نمایشی از خودروهای برقی آینده

نیسان فعلاً اطلاعات خاصی درباره مشخصات پیشرانه نصب شده در این کانسپت منتشر نکرده اما در عین حال اعلام کرده که جدیدترین فناوری‌های پیشرفته دستیار راننده انحصاری خود به نام ProPILOT را در این کانسپت به کار گرفته است. به علاوه فناوری Invisible-to-Visible نیز در این خودرو به کار گرفته شده که همان‌طور که از نامش پیداست، برای افزایش میدان دید راننده به او یاری می‌رساند. این فناوری به راننده یاری می‌رساند تا دید کاملی به محیط اطراف خودرو داشته و حتی می‌تواند آنچه در پشت یک دیوار در حال وقوع است را نیز برای سرنشینان خودرو نمایش دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران