قیمت پایه 146 هزار دلار

معرفی استون‌مارتین ونتیج رودستر 2021

24 بهمن 1398 11:00

مدل جدید استون‌مارتین ونتیج که با پسوند «ولانته» در بعد از نام خود معرفی شده، هرآنچه که از یک خودروی اسپرت انتظار داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد: فرم ظاهری زیبا، پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر توئین توربو، فضای داخلی باشکوه و البته امکان سفارش جعبه‌دنده هفت سرعته دستی.

قیمت پایه استون‌مارتین ونتیج کوپه 2021 از 146 هزار دلار آغاز می‌شود و تحویل آن از سه ماهه سوم سال 2020 آغاز خواهد شد.پیشرانه نصب شده در نسخه روباز با مدل کوپه یکسان بوده و 503 اسب‌بخار قدرت و 685 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت استون‌مارتین ونتیج رودستر برابر با 3.7 ثانیه بوده که البته 0.2 ثانیه کندتر از مدل کوپه است.

سقف سبک وزن جدید این خودرو که در هنگام بسته شدن به فرمی مشابه با حرف Z عمل می‌کند، تنها 60 کیلوگرم نسبت به سقف معمولی به وزن استون‌مارتین ونتیج رودستر افزوده و عملکردی سریع‌تر از تمام نمونه‌های مشابه در خودروهای روباز موجود در بازار دارد.

استون مارتین ونتیج رودستر 2021

برای جمع‌آوری و بستن این سقف به ترتیب به 6.8 و 6.7 ثانیه زمان نیاز است که البته در این حالت سرعت خودرو نباید فراتر از 50 کیلومتر برساعت باشد. اکنون که از سرعت صحبت شد، بد نیست بدانید که حداکثر سرعت ونتیج رودستر برابر با 306 کیلومتر برساعت خواهد بود.

غیر از سقف تاشونده، در بخش فنی ونتیج رودستر می‌توان به مواردی چون سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، سیستم تقسیم گشتاور، دیفرانسیل عقب الکترونیکی به همراه سه حالت رانندگی اسپرت، اسپرت + و Track (مسابقه‌ای) نیز اشاره کرد.

مدیر بخش مهندسی شرکت استون‌مارتین آقای Matt Becker معتقد است که در برخی موارد خودروهای روباز نسبت به نمونه کوپه خود عملکرد ضعیف‌تری دارند ولی این مسئله درباره ونتیج رودستر صدق نمی‌کند چراکه این خودرو نه تنها به اصول اولیه عملکردی خود وفادار بوده بلکه لذت رانندگی بیشتری هم نسبت به نسخه کوپه به سرنشینان خود ارائه می‌کند.

استون مارتین ونتیج رودستر 2021

در سال 2021 سری مدل‌های ونتیج به هفتادمین سالگرد معرفی این نام وارد می‌شوند، به همین دلیل طرح جلوپنجره به خطوط افقی مزین شده تا یادآور مدل‌های کلاسیک استون‌مارتین باشد. غیر از این، مواردی شامل طرح جدید چرخ‌ها، رنگ‌های جدید و جعبه‌دنده هفت سرعته دستی نیز قابل سفارش خواهد بود.

سال گذشته بود که استون‌مارتین جعبه‌دنده هفت سرعته دستی را برای نصب در مدل های AMR ارائه کرد.

قیمت پایه استون‌مارتین ونتیج کوپه 2021 از 146 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید نسخه رودستر باید دست کم 161 هزار دلار پرداخت کرد. هردوی این خودروها را می‌توان از هم‌اکنون سفارش داد هرچند که تحویل نسخه رودستر از سه ماهه سوم سال 2020 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران