خودرویی اشتراکی برای جایگزین صندلی چرخدار

معرفی ایتال‌دیزاین WheeM-i

18 مهر 1398 19:39

شرکت ایتال‌دیزاین وسیله‌ای نقلیه با نام WheeM-iرا معرفی کرده، خودرویی که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای صندلی چرخدار برای کاربران توان‌یاب استفاده شود.

ایتال‌دیزاین WheeM-i یک خودروی برقی نیمه خودران است که انجام سفرهای شهری را برای کاربرانی که باید از صندلی چرخدار استفاده کنند، بسیار آسان‌تر خواهد ساخت.نام کامل این وسیله Wheelchairs Mobility Interface به معنی «رابط کاربری حمل و نقل صندلی‌های چرخدار» بوده که در ترکیب با نام شرکت‌های ایتال‌دیزاین و اتصالات به صورت کوتاه شده WheeM-i درآمده است. قرار است این وسیله در رویداد هفته فناوری GITEX که از ششم تا دهم اکتبر در دوبی برگزار می‌شود، به معرض نمایش درآید.

براساس آنچه اعلام شده، این وسیله قرار است در سیستمی مشابه با دوچرخه‌های اشتراکی در اختیار کاربران قرار داده شود با این تفاوت که ایتال‌دزاین WheeM-i یک خودروی برقی نیمه خودران بوده که انجام سفرهای شهری را برای کاربرانی که باید از صندلی چرخدار استفاده کنند، بسیار آسان‌تر خواهد ساخت.

برای کاربران این امکان فراهم خواهد شد تا از طریق نصب یک نرم‌افزار مخصوص روی تلفن همراه خود، اقدام به رزرو نمونه‌ای از ایتال‌دیزاین WheeM-i در نزدیک‌ترین ایستگاه کرده و سپس خود را به آن برسانند. پس از پایان سفر نیز، کاربران وسیله را در نزدیک‌ترین ایستگاه به محل موردنظر خود قرار خواهند داد. در WheeM-i سامانه‌هایی نصب شده که از برخورد این وسیله با موانع ثابت و متحرک پیشگیری خواهند کرد. علاوه‌براین، ساختار کلی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که سوار و پیاده شدن برای کاربران ساده باشد.

این امکان برای بازدیدکنندگان نمایشگاه GITEX فراهم شده تا بتوانند از نزدیک با طرز کار ایتال‌دیزاین WheeM-i آشنا شوند بدین معنی که کاربران می‌توانند از اولین مرحله یعنی رزرو خودرو از طریق نرم‌افزار گرفته تا انتخاب مسیر و سوار و پیاده شدن با این وسیله را تجربه نمایند.

ایتال‌دیزاین WheeM-i

آقای Jörg Astalosch به عنوان مدیرعامل ایتال دیزاین، شرکت تحت امر خود را یکی از شرکت‌های تاثیرگذار بر صنعت حمل و نقل جهانی دانسته و از اعتقاد راسخ این شرکت بر تاثیر مثبت صنعت حمل و نقل در آینده بر زندگی شهروندان سخن گفته است.

وی در ادامه خودروی WheeM-i را بخشی از ایده‌های این شرکت درمورد آینده توصیف نموده و اظهار امیدواری کرده که این افکار در آینده به واقعیت تبدیل شوند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران