یک کالسکه خودران

معرفی پلتفرم جدید MobED هیوندای

27 آذر 1400 16:45

تا حالا چیزی درباره ربات‌های جنگی یا همان Battlebot شنیده‌اید؟ داریم درباره ربات‌های کنترل از راه دور پیشرفته‌ای اشاره می‌کنیم که جذابیت و کاربرد بالایی دارند. درباره شباهت محصول جدید هیوندای به این ربات‌ها تردید داریم ولی حقیقت آن است که کره‌ای‌ها چهار چرخ جدید خود را Mobile Eccentric Droid نام‌گذاری کرد‌ه‌اند.

این وسیله نقلیه برای غلبه بر محدودیت‌های فعلی ربات‌های خدماتی و تحویل کالاست و کاربردهای فراوانی نظیر کالسکه کودکان دارد.محصول جدید که به طور خلاصه MobED نامیده می‌شود، روی پلتفرم جدید وسایل نقلیه کوچک شرکت اجرا شده است. هدف از توسعه این پلتفرم حرکت در شرایط مختلف و روی هر سطحی است. به همین دلیل بوده که هیوندای از سیستم انتقال قدرت خاصی روی آن بهره برده است.

هر چهار چرخ این وسیله نقلیه نیروی مستقل و فرمان‌پذیری خاص خود را دارد. جالب‌تر آنکه برای این ربات چهار چرخ سیستم تعلیقی تطبیق‌پذیری نیز در نظر گرفته شده که در شرایط مختلف می‌تواند تغییر ارتفاع دهد. گفته می‌شود MobED می‌تواند تا 30 کیلومتر برساعت سرعت داشته باشد.

مدیر مرکز تحقیقات رباتیک هیوندای می‌گوید این وسیله نقلیه برای غلبه بر محدودیت‌های فعلی ربات‌های خدماتی و تحویل کالاست. در عین حال با بهبود‌هایی که روی انتقال قدرت آن اعمال شده، قابلیت‌های حرکتی‌اش به مراتب بیشتر شده است.

پلتفرم خودران MobED هیوندای

مطمئن نیستیم که والدین یک کودک از تماشای حرکت او با سرعت 30 کیلومتر برساعت روی یک وسیله نقلیه خودران احساس خوشحالی کنند، اما هیوندای می‌گوید یکی از کاربری‌های این پلتفرم، کالسکه کودکان است. اگرچه قابلیت‌های این پلتفرم چیزی بیشتر از کالسکه است اما در حال حاضر می‌توان این وسیله را برای هماهنگی سرعت با قدم زدن انسان هماهنگ کرد. از سوی دیگر هیوندای می‌گوید از MobED می‌توان برای کمک به افراد پیر و ناتوان نیز استفاده کرد.

تا این لحظه شرکت هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و یا زمان عرضه آن منتشر نکرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران