هدف‌گذاری پورشه برای حمل و نقل لوکس هوایی

همکاری پورشه و بوئینگ برای ساخت خودروی پرنده

20 مهر 1398 15:57

این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده مردم جهان یک شی پرنده را در آسمان مشاهده کرده و از خود بپرسند که با یک هواپیمای معمولی مواجه هستند یا یکی از ساخته‌های شرکت پورشه. از خواندن این جملات تعجب نکنید چراکه به تازگی پورشه تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هواپیماسازی بوئینگ امضا کرده است.

حمل و نقل شهری هوایی قادر است با سرعت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به روش‌های فعلی به جابه‌جایی مسافران بپردازد. با توجه به این مورد، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده بازار بزرگی برای محصولات پرنده ساخت شرکت پورشه وجود داشته باشد.براساس اعلام شرکت بوئینگ، طبق این تواقفنامه قرار است دو شرکت مذکور بازار حمل و نقل هوایی لوکس را مورد پژوهش قرار داده و امکان انتقال بخشی از ترافیک شهری به فضای آسمان را بررسی کنند.

در واقع برنامه‌های این دو شرکت بر روی حمل و نقل شخصی هوایی لوکس تمرکز داشته و قرار است قابلیت‌های بالقوه بازار فروش این‌گونه وسایل نقلیه و همچنین موارد استفاده آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. این پروژه مشترک شامل طراحی و توسعه یک خودروی برقی با قابلیت پرواز و فرود عمودی نیز خواهد بود که فعلاً به عنوان یک کانسپت ساخته خواهد شد.

پورشه قرار است نقش مهمی در فرآیند مهندسی این خودرو داشته باشد چراکه دو بخش سرویس‌های مهندسی پورشه GmbH و استودیو F.A. پورشه به صورت مشترک با مهندسان بوئینگ در انجام این امر سهیم خواهند بود.

آقای Steve Nordlund که سمت مدیرکل و همچنین معاونت بخش NeXt شرکت بوئینگ را برعهده دارد، در اظهارنظری رسمی اعلام کرده که شراکت بوئینگ با پورشه به منظور توسعه نوع تازه‌ای از حمل‌ونقل ایمن و به صرفه بوده که فرصت را برای توسعه حمل و نقل هوایی لوکس با همراهی یک برند معتبر خودروساز، فراهم خواهد ساخت. وی در ادامه اضافه کرده که همکاری پورشه و بوئینگ به ساخت محصولی ختم خواهد شد که مهندسی پیشرفته، زیبایی و نوآوری را به دنیای حمل و نقل هوایی وارد خواهد کرد.

رندر خودروی پرنده پورشه در همکاری با بوئینگ

هرچند به نظر نمی‌رسد که پورشه به ساخت خودروهای پرنده علاقمند باشد اما در عین حال مدیر فروش و بازاریابی این شرکت یعنی آقای Detlev von Platen معتقد است که مدیران پورشه به عنوان برندی مطرح در ساخت خودروهای اسپرت، تمایل دارند در بخش حمل و نقل لوکس نیز پیشتاز باشند. وی اضافه کرده که در طولانی مدت، احتمال ورود پورشه به حمل و نقل هوایی وجود دارد.

البته فعلاً برای قضاوت درباره نتیجه این همکاری بسیار زود است زیرا به نظر می‌رسد تا قبل از سال 2025 نباید انتظار داشته باشیم نتیجه‌ای ملموس از این قرارداد را مشاهده کنیم. اما مطلبی که فعلاً اعلام شده این است که حمل و نقل شهری هوایی قادر است با سرعت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به روش‌های فعلی به جابه‌جایی مسافران بپردازد. با توجه به این مورد، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده بازار بزرگی برای محصولات پرنده ساخت شرکت پورشه وجود داشته باشد.

هرچند که شراکت میان پورشه و بوئینگ هنوز مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند، اما تصاویری رندر شده از یک خودروی پرنده منتشر شده که طرح زیبایی دارد. از این تصاویر می‌توان شیشه‌ها و حتی طرح قسمت عقبی این خودرو را تشخیص داد که گویا خروجی اگزوز نیز دارد.

دیدگاه کاربران