• آزمايش سوخت‌هاي ترکيبي توسط پورشه
  • آزمايش سوخت‌هاي ترکيبي توسط پورشه
  • آزمايش سوخت‌هاي ترکيبي توسط پورشه

راهی برای زنده ماندن پیشرانه‌های درون‌سوز

آزمایش سوخت‌های ترکیبی توسط پورشه

11 دی 1401 14:00

آیا واقعاً محصولات برقی آینده صنعت خودرو هستند؟ مطمئناً همین الان هم اینطور به نظر می‌رسد؛ اما هیچ‌کس نمی‌داند. خودروسازان در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی توسعه باتری هستند. با این حال سایر فناوری‌های جایگزین نیز هم‌چنان بررسی می‌شود. پورشه روی سوخت‌های مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده و این تلاش‌ها سریعاً در حال پیشرفت است.

سوخت ترکیبی جدید پورشه که eFuel نام دارد ترکیبی است از آب و دی‌اکسید کربن که با استفاده از انرژی باد ساخته شده است. این خودروساز اعلام کرده است که تولید سوخت‌های ترکیبی را در کارخانه شیلی خود آغاز کرده است. پورشه این موفقیت را با پر کردن باک 911 برای اولین‌بار جشن گرفته است. در واقع سوخت جدید که eFuel نام دارد ترکیبی است از آب و دی‌اکسید کربن که با استفاده از انرژی باد ساخته شده است.

یکی از دلایلی که پورشه به این سمت رفته آن است که مرکز فوق در شهر Punta Arenas در جنوب شیلی قرار دارد، که به‌شدت بادخیز است. بادهایی که در حدود 270 روز در سال می‌وزد، به توربین‌ها این اجازه را می‌دهد تا با ظرفیت کامل کار کنند. هم‌چنین در نزدیکی تنگه ماژلان واقع شده که حمل سوخت در سراسر جهان را راحت می‌کند.

آزمایش سوخت‌های ترکیبی توسط پورشه

فاز آزمایشی این نیروگاه حدود 130 هزار لیتر eFuel در سال تولید خواهد کرد. این حتی برای تحریک ذائقه سیری‌ناپذیر آمریکایی‌ها برای بنزین کافی نیست. البته طبق گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تنها در سال 2021 حدود 612 میلیارد لیتر از این ماده استفاده شده است. با این حال برنامه‌هایی برای افزایش تولید سوخت فوق تا اواسط دهه جاری وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا 55 میلیون لیتر در سال تولید شود.

این شرکت انتظار دارد ظرفیت تا دو سال بعد به 550 میلیون لیتر افزایش یابد. این معادل 548 میلیون لیتر است؛ اما همه اینها فقط یک شروع است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران