خودروی اسپرت برقی با اجازه تردد در خیابان

ساخت کینتیک 07 برپایه پلتفرم کاترهام

22 مهر 1398 14:00

تنها مدل برقی ساخت کاترهام در سال 2014 معرفی شد اما شرکت خودروسازی Kinetik که در بلغارستان قرار دارد، یک شاسی توسعه یافته توسط کاترهام را برای ساخت اولین خودروی اسپرت برقی‌اش استفاده کرده است. این خودرو که به تازگی و در جریان یک رویداد ویژه برای مشتریان بالقوه و نمایندگان رسانه‌ها به معرض نمایش درآمده، کینتیک 07 نام داشته و خودروی روباز دونفره است که برای استفاده در پیست طراحی شده اما مجوز رانده شدن در خیابان‌ها را نیز دارد.

کینتیک 07 برپایه پلتفرم کاترهام ساخته شده و به واسطه پیشرانه برقی قدرتمندش، عملکردی بی نظیر را ارائه می کند.همان‌طور که گفته شد ساختار این خودرو روی پتلفرم سبک وزن ساخته شده توسط کاترهام شکل گرفته و به پیشرانه‌ای برقی هم مجهز شده است. این پیشرانه برقی قدرتی برابر با 644 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند. زمان موردنیاز کینتیک 07 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون برابر با 2.7 ثانیه خواهد بود که رقمی تحسین برانگیز است.

در جریان رونمایی از کینتیک 07 ، موسس شرکت آقای Teodosiy Teodosiev و همچنین سرپرست طراحان آقای Kostadin Kostadinov توضیحاتی درباره این خودرو ارائه کرده‌اند. وی در صحبت‌های خود تجربه رانندگی با کینتیک 07 را به راندن خودرویی اسپرت در دنیایی متفاوت با قوانین متفاوت فیزیک تشبیه کرده‌اند.

کینتیک 07

در هنگام رانندگی با این خودرو راننده می‌تواند تمام قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب بفرستد و تجربه‌ای بی‌همتا را از سر بگذراند که احتمالاً عده بسیار کمی از رانندگان تاکنون تجربه کرده‌اند.

بد نیست بدانید تقریباً تمام ساختار نرم‌افزاری کینتیک 07 حاصل کار تیم فنی شرکت بوده و در حدود 90 درصد تجهیزاتی که در ساختار این خودرو به‌کار رفته درمیان خودروهای اسپرت برقی همتا ندارد. بیشتر قطعات به‌کار رفته در نمای ظاهری این خودرو توسط پرینتر 3 بعدی ساخته شده که این امر دست مشتریان را برای هرگونه اعمال سلیقه باز خواهد گذاشت.

خودروی مسابقه برقی کینتیک 07 برپایه کاترهام

طرح فضای داخلی کینتیک 07 ساده بوده و خبری از دکمه‌های متعدد نیست بلکه وظیفه کنترل عملکردهای مختلف به صفحه نمایش دیجیتال روی داشبورد محول شده که می‌توان آن را در سه حالت مختلف تنظیم کرد. طبق اعلام مسئولان شرکت در هرکدام از حالت‌های قابل تنظیم برای نمایشگر، تلاش بر این بوده که اطلاعات موردنیاز راننده به راحتی در اختیارش قرار گیرد تا تمرکز وی از توجه به جاده و لذت بردن از رانندگی با کینتیک 07 منحرف نشود.

براساس آنچه تاپ‌گیر اعلام کرده، شرکت کینتیک درنظر دارد تولید این خودروی اسپرت را در تیراژ هفت دستگاه عرضه کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران