قابلیت پیمایش 400 کیلومتری

معرفی ولوو XC40 برقی

26 مهر 1398 18:34

مدتی پس از عرضه ولوو XC40، اکنون نسخه کاملاً برقی این کراس‌اور جمع‌وجور هم ارائه شده است. ولوو پیش از این هم خودروهای کاملاً برقی همچون مدل C30 Drive Electric معرفی کرده اما این کراس‌اور را می‌توان اولین محصول تولید انبوه برقی این شرکت دانست.

پیشرانه نسخه برقی ولوو XC40 با یک مرتبه شارژ امکان پیمایش مسافت 400 کیلومتر را برای این کراس‌اور جمع‌وجور فراهم می‌کند.ولوو XC40 برقی که نامش با پسوند  Recharge از مدل معمولی متمایز می‌شود، قادر است با یکبار شارژ کامل باتری‌ها براساس استاندارد WLTP مسافتی برابر با 400 کیلومتر را بپیماید. روی هرکدام از محورهای این خودرو یک پیشرانه برقی نصب شده که جمعاً قدرتی برابر با 408 اسب‌بخار در اختیار XC40 Recharge قرار می‌دهند. باتری این خودرو 78 کیلووات ساعت ظرفیت داشته که 75 کیلووات ساعت آن قابل استفاده خواهد بود. به علاوه، موتورهای برقی آن در مجموع 660 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

در صورت استفاده از درگاه شارژ سریع، سیستم می‌تواند تا 80 درصد ظرفیت خود را تنها در 40 دقیقه بازیابی نماید.

ولوو XC40 برقی

طرح ظاهری نسخه برقی ولوو XC40 مشابه با مدل مجهز به موتور درون‌سوز بوده هرچند که تفاوت‌های اندکی نیز با نمونه مذکور دارد. منافذ جلوپنجره خودرو بسته شده و تنها در قسمت پایینی شکاف کوچکی دارد. در بخش‌های پایینی نمای جلو، پوشش آینه‌های جانبی و سقف خودرو از رنگی تیره‌تر استفاده شده که با نمای کلی بدنه تضاد ایجاد کرده است. بد نیست بدانید برای پوشش بدنه این مدل رنگ جدید سبز Sage عرضه شده است.

با توجه به حذف پیشرانه درون‌سوز، اکنون زیر کاپوت فضای بیشتری ایجاد شده که قسمتی از آن به محفظه بار تبدیل شده است.

کابین ولوو XC40 برقی

فضای کابین ولوو XC40 Recharge را می‌توان نسبت به سایر خودروهای مشابه بسیار متمایز دانست. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید ولوو با اندروید کار کرده و از دستیار و نقشه‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و همچنین به کاربر امکان دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری گوگل را خواهد داد. براساس وعده شرکت سازنده، نرم‌افزار این بخش در آینده به‌روزرسانی خواهد شد.

کراس‌اور کوچک ولوو XC40 Recharge را می‌توان شروع‌کننده راهی دانست که اکنون برای عرضه مدل‌های برقی و پلاگین هیبرید بیشتری از سوی ولوو هموار شده است. این شرکت قصد دارد تا 5 سال آینده، هر سال یک مدل جدید برقی معرفی نماید. هدف نهایی ولوو اختصاص دادن نیمی از کل آمار فروش خود به مدل‌های برقی تا سال 2025 است. نیمه دیگر محصولات قابل عرضه مدل‌های هیبرید خواهند بود.

دیدگاه کاربران