تصویر ذهنی از خودروهای برقی آینده

معرفی کانسپت لکسوس LF-30

2 آبان 1398 17:43

لکسوس نیز قصد دارد در کنار بسیاری از شرکت‌های هموطن خود، در نمایشگاه خودروی توکیو از یک مدل جدید رونمایی کند. این خودرو چیزی نیست جزء مدل برقی LF-30 که قرار است تصویر ذهنی برند سازنده از خودروهای برقی در آینده را به معرض نمایش بگذارد.

یکی از اهداف ساخت لکسوس LF-30، نمایش روزگاری در آینده است که در آن، خودروهای برقی برای شارژ باتری‌های خود دیگر نیازی به انبوهی از سیم‌های رابط نخواهند داشت.نکته‌ای که کانسپت لکسوس LF-30 را از سایر خودروهای برقی جدا می‌سازد این است که این خودرو به چهار موتور برقی در چهار گوشه سازه خود مجهز شده که مجموعاً قدرتی برابر با 536 اسب‌بخار در اختیار راننده قرار می‌دهند.

نحوه جانمایی این موتورها باعث ایجاد فرمان‌پذیری بهتر شده که در کنار فناوری انحصاری لکسوس یعنی Advanced Posture Control یا همان «کنترل پیشرفته وضعیت» به کنترل بهتر راننده روی خودرو و مدیریت قدرت زیاد موتورهای برقی منجر خواهد شد. بسته به حالت رانندگی انتخاب شده توسط راننده، می‌توان این خودرو را در حالت‌های دیفرانسیل جلو، چهارچرخ محرک و دیفرانسیل عقب به حرکت درآورد.

شارژ بی سیم کانسپت لکسوس LF-30

یکی از اهداف ساخت لکسوس LF-30، نمایش روزگاری در آینده است که در آن، خودروهای برقی برای شارژ باتری‌های خود دیگر نیازی به انبوهی از سیم‌های رابط نخواهند داشت. به همین منظور این خودرو به فناوری شارژ بی‌سیم پیشرفته مجهز شده است. سیستم خودران پیشرفته که شامل پارک خودکار نیز هست و درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند از دیگر نکات مهم و قابل توجه در این کانسپت است.

از آنجایی که موتورهای برقی لکسوس LF-30 در گوشه‌های آن نصب شده‌اند، طراحان در شکل‌دهی به بدنه آن آزادی عمل زیادی در اختیار داشته‌اند. یک شیشه سراسری نیمه بالایی بدنه خودرو را دربرگرفته و جلوپنجره نیز در عین سود بردن از طراحی معمول محصولات لکسوس، تعریف جدیدی برای فرم این قطعه ارائه کرده است.

کانسپت لکسوس LF-30

می‌توان گفت با ورود به فضای کابین میزان هیجان افزایش خواهد یافت. راننده و سرنشین کناری روی صندلی‌هایی خواهند نشست که طرحی آینده‌نگرانه از صندلی‌های یک هواپیمای فرست کلاس را در چشم بیننده نمایان می‌کنند. این صندلی‌ها همچنین به فناوری جالبی مجهز شده‌اند که با شبیه‌سازی عضلات، بدن سرنشین را کاملاً دربر می‌گیرند. لازم به ذکر است سیستم صوتی این خودرو از برندMark Levinson  انتخاب شده است.

دیدگاه کاربران