• کانسپت لکسوس LF ZL
  • کانسپت لکسوس LF ZL

نمایی از یک پرچمدار برقی

معرفی لکسوس LF-ZL

5 آبان 1402 16:16

شرکت لکسوس با رونمایی از دو کانسپت به اسامی LF-ZL و LF-ZC در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، اراده خود برای ورود به عصر خودروهای برقی را نشان داده است. لکسوس LF-ZC یک خودروی لیف­ت‌بک است که در سال 2026 وارد بازار خواهد شد، اما LF-ZL یک مدل پرچمدار است که بنابر اعلام سازنده، نقشی فراتر از یک خودرو را ایفا خواهد کرد.

لکسوس فعلا از انتشار مشخصات فنی LF-ZL خودداری نموده است، اما می‌دانیم که این مدل براساس یک پلتفرم کاملا جدید برقی و مشترک با LF-ZC شکل گرفته است، که می­‌تواند فضایی بسیار جادار در کابین این خودروی 5.3 متری فراهم کند.

کانسپت لکسوس LF ZL

کف کاملا تخت، سقف شیشه‌­ای پانوراما و ضریب درگ پایین بدنه، از دیگر مشخصات مشترک میان این دو مدل به‌شمار می­‌آید.

نسل جدید رابط کاربری لکسوس یعنی Arene OS با قابلیت دریافت بروزرسانی‌­های بعدی و همچنین تجهیز به نسل جدید فناوری هوش مصنوعی، تجربه­‌ای متفاوت برای سرنشینان لکسوس LF-ZL فراهم می­‌کند.

لکسوس به حضور پررنگ هوش مصنوعی در LF-ZL اشاره نموده است، که باعث ایجاد ارتباط بهتر سرنشینان و محیط اطراف خواهد شد. مثلا با اشاره راننده به نقطه­‌ای از محیط اطراف، اطلاعات بیشتری درباره آن مکان یا شی خاص از طریق دستیار صوتی در اختیار وی قرار می­‌گیرد. این امر به یاری حسگرهای دیجیتال خودرو انجام خواهد شد.

کانسپت لکسوس LF ZL

ساختار ماژولار جدیدی که در محصولات آینده لکسوس از جمله LF-ZL مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خودرو را به سه بخش اصلی جلو، مرکز و عقب تقسیم می­‌کند. هریک از این قسمت‌ها، با روشی ویژه و به صورت جداگانه تولید خواهد شد. این روش، مشابه کاری است که با پیچیدگی فنی و هزینه کمتر در شرکت تسلا انجام می­‌شود. بنابر اعلام لکسوس، این روش می­‌تواند به آزادی عمل تولید و همچنین استحکام بالاتر قطعات منجر شود.

دیدگاه کاربران