• کانسپت لکسوس LF ZC

تصمیم جدی برای آینده برقی

معرفی لکسوس LF-ZC

5 آبان 1402 15:59

به جرات می­‌توان ادعا کرد که شرکت لکسوس از نظر تولید خودروهای برقی، پشت سر بسیاری از رقبا حرکت می­‌کند. البته به لطف فناوری تویوتا، برخی از بهترین خودروهای هیبرید جهان توسط لکسوس عرضه می­‌شود، اما در زمینه خودروهای برقی، این برند لوکس همچنان حرف زیادی برای گفتن ندارد.

اما با معرفی کانسپت لکسوس LF-ZC در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، می‌توان تغییر اوضاع را به وضوح مشاهده کرد.

نام لکسوس LF-ZC از مخفف عبارت Lexus Future Zero-emission Catalyst برگرفته شده است، که می­‌توان آن را به «حد واسط آینده پاک لکسوس» معنی کرد. ظاهرا برند ژاپنی قصد داشته است این مدل را به عنوان دروازه ورود به عصر خودروهای برقی معرفی کند.

کانسپت لکسوس LF ZC

از نظر ظاهری، به سختی می­‌توان لکسوس LF-ZC را در رده‌­ای مشخص قرار داد. با توجه به نزدیکی ابعاد بدنه با نسل فعلی IS، شاید سدان لیف­ت‌بک توصیف بهتری باشد، هرچند که لکسوس در گفتگو با رسانه InsideEVs تایید نموده است، که نسخه نهایی این خودرو در قالب یک هاچ‌بک عرضه خواهد شد.

در فضای کابین لکسوس LF-ZC هم با طرحی آینده­‌نگر مواجه هستیم، که مواردی شامل نمایشگر بزرگ مقابل سرنشین جلو، فرمان یوغ-شکل و صفحه پشت آمپر بالای داشبورد را به نمایش گذاشته است. این‌ها با جدیدترین نسل از فناوری هوش مصنوعی لکسوس و نسخه جدید فناوری دستیار صوتی همراه شده است. هر دو سامانه مذکور با شناسایی عادت روزمره راننده، تنظیمات رانندگی و بخش‌های مختلف خودرو را با ترجیحات وی منطبق خواهد کرد. لکسوس همچنین از وجود مواد سازگار با محیط زیست در کابین این مدل محصول خبر داده است.

کانسپت لکسوس LF ZC

لکسوس فعلا از اعلام مشخصات فنی LF-ZC خودداری نموده است، هرچند که از نصب باتری‌های جدید با ظرفیت بالا در این محصول خبر داده است، که برد حرکتی دو برابر نسبت به خودروهای امروزی را فراهم خواهد کرد. البته مشخص نیست منظور لکسوس از خودروهای امروزی دقیقا چه بوده، اما ضریب آیرودینامیک 0.2 بدنه LF-ZC مطمئنا در افزایش برد حرکتی آن موثر خواهد بود.

برای آگاهی از مشخصات فنی و ویژگی‌های نسخه نهایی از لکسوس LF-ZC باید تا معرفی آن در سال 2026 منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران