فیس جدید برای کوچولوی میتسوبیشی

اولین تصاویر میراژ 2020 را ببینید

2 آذر 1398 16:00

میتسوبیشی میراژ، همان خودرویی که سال 2019 کم‌مصرف‌ترین غیرهیبریدی بازار آمریکا لقب گرفت، حالا چهره‌اش تغییر کرده و به عنوان مدل 2020 آماده ورود به بازار جهانی است.

میراژ که در سال 2018، تیراژ 140 هزارتایی داشت، هم‌اکنون خط تولیدش در Laem Chabang تایلند قرار دارد.قبل از هرچیز باید بگوییم که میراژ 2020 همچون گذشته، دو مدل مختلف دارد؛ مدل هاچبکش با همان نام میراژ (یا میراژ GT) شناخته می‌شود درحالیکه مدل صندوقدارش را با نام Attrage می‌شناسند که البته آمریکایی‌ها به آن، میراژ G4 هم می‌گویند.

میراژ 2020 هرچند یک فیس لیفت بوده اما تغییرات ظاهری مهمی را تجربه کرده که اصلی‌ترین‌شان همان ترکیب جدید جلوپنجره و سپر جلویی خودرویی است؛ ترکیبی که با نماد حرف X براحتی قابل تشخیص بوده و در واقع همان زبان جدید Dynamic Shield میتسوبیشی است که حالا به میراژ هم سرایت کرده! چراغ‌های جدیدی که دی‌لایت‌های LED در قسمت زیرین آن تعبیه شده، را باید دومین ویژگی مهم ظاهری برای این کوچک ژاپنی دانست.

میتسوبیشی میراژ سدان

میراژ نیوفیس البته در قسمت عقب هم تغییراتی را تجربه کرده؛ تغییراتی که باعث شده این خودرو، عریض‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد. دلیل این موضوع به طراحی جدید مه‌شکن‌های عقب برمی گردد چراکه طراحان میتسوبیشی، این مه‌شکن‌ها را با اندکی فرورفتگی در طرفین سپر قرار داده‌اند. 

کابین میراژ 2020 با کمترین تغییرات ممکن، همراه بوده طوری که چند دقیقه‌ای باید به جزییاتش دقت کنید تا متوجه این تغییرات مختصر شوید! صرف نظر از روکش‌های جدیدی که میتسوبیشی برای صندلی‌های این خودرو درنظر گرفته، تنها تغییر اساسی کابین را باید مانیتور 7 اینچی لمسی بدانیم که قابلیت پشتیبانی Apple CarPlay و Andriod Auto را هم دارد.

کابین میتسوبیشی میراژ 2020

تابه این لحظه، هیچ خبری از بهبود فنی میتسوبیشی برای این خودرو منتشر نشده که یعنی مشتریان میراژ 2020 باید همان پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری را سفارش دهند که قدرتش به 74 اسب بخار و گشتاورش نیز به 100 نیوتن متر میرسد. به لطف جعبه دنده CVT، مصرف این ژاپنی در شهر به 6.5 لیتر و در جاده نیز به 5.4 لیتر می‌رسد.

میتسوبیشی میراژ 2020 در این روزها، نخستین رونمایی‌ رسمی‌اش را در نمایشگاه بین المللی موتور اکسپو تایلند تجربه می‌کند و اندکی بعد نیز، به بازار جهانی می‌آید.  

تیزری جدید برای میراژ جدید!

میتسوبیشی درنظر دارد نمونه تغییر چهره یافته از دو محصول اقتصادی خود یعنی میراژ و Attrage را در تاریخ 18 نوامبر رونمایی کند. البته این دو خودرو در حقیقت یک مدل هستند زیرا نسخه صندوق‌دار از هاچ‌بک میراژ، Attrage نامیده می‌شود. از زمانی‌که این خودروها برای اولین بار و به ترتیب در سال‌های 2012 و 2013 به بازار عرضه شدند، تنها یک‌بار و آن هم در سال 2015 یک تغییر چهره تجربه نمودند که البته نمی‌توان آن را چشمگیر دانست.

لازم به ذکر است که این دو مدل تحت نام‌های دیگر در بازار چند کشور اروپایی و آسیایی نیز به فروش می‌رسند.

اکنون از تصاویر محدود تبلیغاتی که منتشر شده، این‌گونه دریافت می‌شود که این دو محصول کوچک میتسوبیشی نیز به جلوپنجره‌ای مشابه محصولات جدید این خودروساز ژاپنی مزین شده‌اند. سدان کوچک Attrage که در بازار آمریکای شمالی تحت نام G4 به فروش می‌رسد، نیز مشابه میتسوبیشی میراژ هاچ‌بک از چراغ‌ها ، سپر و جلوپنجره جدید بهره برده، قطعاتی که فرم حرف لاتین C را به ذهن متبادر می‌کنند.

با نگاهی دقیق‌تر به تنها تصویر منتشر شده از نسخه سدان میتسوبیشی میراژ می‌توان دریافت که درنمای عقب این خودرو نیز تغییرات اندکی اعمال شده است. میتسوبیشی هنوز جزئیات دقیقی درباره مشخصات این خودروها منتشر نکرده اما اعلام کرده که هردوی این خودروها از طراحی ظاهری پویا و هیجان‌انگیزی بهره برده که هویت این دو مدل را نیز به عنوان محصولی از میتسوبیشی برای بینندگان مشخص خواهد کرد.

نسخه‌های فعلی نسخه سدان و هاچ‌بک میتسوبیشی میراژ از پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 78 اسب‌بخار بهره می‌برند که قدرت را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا CVT خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته هنوز معلوم نیست که در مدل‌های جدید آیا بخش فنی این دو خودرو هم تغییری به خود دیده است یا خیر اما با توجه به روال عملکرد شرکت‌ها در قبال مدل‌های اقتصادی، می‌توان انتظار داشت که تغییرات جدید تنها به موارد محدودی در فضای داخلی و بروزرسانی‌های فناوری مربوط باشد.

از مدل 2020 میتسوبیشی میراژ در تاریخ 18 نوامبر در کشور محل تولید آن‌ها یعنی تایلند رونمایی خواهد شد. این خودروها در تاسیسات شرکت ژاپنی واقع در Laem Chabang ساخته می‌شوند. خودروساز ژاپنی موفق شد در سال 2018 به تعداد 140 هزار دستگاه از انواع میتسوبیشی میراژ را در سراسر جهان به فروش برساند، خودروهایی که وجودشان برای میتسوبیشی اهمیت فراوانی داشته و این شرکت به فروش آن‌ها مخصوصاً در بازارهای روبه رشد امید فراوانی بسته است.

مترجم : مرتضی برجسته

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران