مجهز به پیشرانه توربو

میتسوبیشی میراژ در لباس رالی

19 آبان 1399 12:00

اجازه بدهید در کنار تمام اخبار هیجان‌انگیز ابتدای این هفته، مطلب دیگری را با شما در میان بگذاریم که احتمالاً ضربان قلب شما را بالا ببرد: تبدیل میتسوبیشی میراژ به خودروی رالی توسط تیم رالی‌­آرت نیوزیلند.

پیشرانه 4B11 مجهز به توربوشارژر در سینه این هاچ‌بک چابک جاخوش کرده است.در همان نگاه اول تغییرات اعمال شده روی بدنه از ورودی‌های هوا روی کاپوت و گلگیرهای برآمده تا رینگ‌های سفید و باله بزرگ عقب، بیننده را مجاب می‌کند که با نمونه‌ای بسیار متفاوت از میتسوبیشی میراژ طرف است.

در حقیقت تنها عناصر باقیمانده از نسخه استاندارد را باید جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب این خودرو دانست که مدتی قبل و در تازه‌ترین اقدام میتسوبیشی برای فیس‌لیفت میراژ، دچار تغییر در طراحی شدند.

همان‌طور که از یک خودروی مسابقه­‌ای انتظار می­‌رود، در فضای کابین با مواردی همچون میله‌های محافظ، صندلی‌های مسابقه‌­ای، چرخ زاپاس و برخی موارد موردنیاز روبرو هستیم.

در زیر پوسته بدنه اولین بخشی که در هر خودروی رالی دستخوش تغییر می‌شود سیستم تعلیق است که میراژ مورد بحث هم از این قاعده مستثنی نبوده ضمن این‌که به نظر می­‌رسد چرخ‌های این خودرو ترمزهای بزرگتری را در خود جای داده است.

نوبت به بالا بردن کاپوت رسیده، جایی که پیشرانه 4B11 مجهز به توربوشارژر در زیر آن جاخوش کرده است. از میزان قدرت خروجی این پیشرانه اطلاعی در دسترس نیست اما مسئولان تیم رالی­‌آرت نیوزیلند اعلام کرده اند پیشرانه مذکور استانداردهای AP4 را پشت سر گذاشته است.

میتسوبیشی میراژ در لباس رالی

صفحه رسمی تیم رالی‌­آرت نیوزیلند در فیسبوک جدیدترین محصول این تیم را حاصل طراحی و مهندسی گروهی به سرپرستی نایجل هوگوین دانسته که تمام اجزای فنی میتسوبیشی میراژ را مورد بازبینی قرار داده‌اند.

خب آیا اکنون با خشن‌ترین میتسوبیشی سال 2020 روبرو هستیم؟ احتمالاً خیر چراکه مدتی پیش نسخه رالی میتسوبیشی Xpander با نام Xpander AP4 و با حمایت شعبه خودروساز ژاپنی در اندونزی معرفی شد. اکنون باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو خودرو عملکرد بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاه کاربران