چهار کانسپت برای ذائقه‌های مختلف

محصولات نیسان برای سما 2019

19 آبان 1398 11:36

همان‌طور که می‌دانید، نمایشگاه سما مخصوص خودروهای تیونینگ که هر سال در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌­شود را می‌­توان یکی از مهم­ترین رویدادهای حوزه خودرو در جهان دانست. نیسان هم اهمیت حضور در این رویداد را به خوبی درک می‌­کند و به همین دلیل، در این نمایشگاه شاهد رونمایی از چندین کانسپت توسط این خودروساز ژاپنی بوده‌­ایم. این رونمایی‌­ها شامل چهار کانسپت مختلف می­‌شود که در ادامه با آن­‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

نیسان برای علاقمندان آفرود، مدل فرانتیر را تدارک دیده و برای علاقمندان به خودروهای اسپرت، مدل 370Z را به سما 2019 آورده است.نیسان فرانتیر دزرت رانر (Frontier Desert Runner)

کانسپت نیسان فرانتیر دزرت رانر را می‌­توان یک پیکاپ تراک استثنایی با قابلیت‌های آفرودی بالا دانست. این پیکاپ با همکاری متخصصین MA Motorsports و تیم نیسان موتور اسپرتس ساخته شده است.

در ابتدا، پیشرانه 4.0 لیتری شش سیلندر V شکل جای خود را به یک پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر V شکل داده است. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که این پیشرانه به یک توربوشارژر هم مجهز شده است. به علاوه، MA موتور اسپرتس یک سیستم اگزوز خاص هم برای این کانسپت در نظر گرفته است. البته تغییرات اعمال شده در این پیکاپ فراتر از این است و موارد ذکر شده فقط بخشی از این تغییرات به شمار می‌­روند. اما در نهایت نتیجه همه این تغییرات، توانایی تولید بیش از 600 اسب‌بخار قدرت و 950 نیوتن‌متر گشتاور توسط نیسان فرانتیر دزرت رانر بوده است.

نیسان فرانتیر مخصوص نمایشگاه سما 2019

پیشرانه هشت سیلندر این کانسپت ژاپنی به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی متصل شده و به یک فلایویل سبک وزن هم مجهز شده است.

نیسان فرانتیر دزرت رانر از رینگ­‌های 17 اینچی بهره می­‌برد، اما همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، تایرهای 37 اینچی این پیکاپ به حدی بزرگ هستند که این رینگ‌­ها در مقایسه با آن­‌ها کوچک به نظر می­‌رسند.

نیسان کیکس استریت اسپرت (Kicks Street Sport)

برای این پروژه هم بار دیگر نیسان موتور اسپرتس با MA موتور اسپرتس همکاری کرده و به کمک هم، کانسپتی ویژه از کراس‌اور این خودروساز ژاپنی یعنی کیکس را به تولید رسانده‌­اند. اولین چیزی که در این کراس‌اور جلب توجه می­‌کند، یک «بادگیر» (Air Dam) است که زیر سپر جلو نصب شده و ابعاد آن بیش از حد بزرگ به نظر می­‌رسد. در نمای عقب، یک اسپویلر سقفی به چشم می­‌خورد که دو تکه است. رینگ‌­های 17 اینچی با رنگ طلایی تیره هم جلوه خاصی به این کانسپت ژاپنی داده‌­اند. اما همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، سیستم تعلیق نیسان کیکس هم تغییراتی داشته که سبب کاهش ارتفاع آن شده و همین موضوع، ظاهر این کانسپت را اسپرت­‌تر کرده است.

نیسان کیکس مخصوص نمایشگاه سما 2019

زیر کاپوت نیسان کیکس استریت اسپرت، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر قرار گرفته که به توربوشارژر هم مجهز شده است. این خودروساز ژاپنی هیچ اطلاعاتی از قدرت و گشتاور پیشرانه این کانسپت منتشر نکرده، اما احتمال می­‌رود این پیشرانه به لطف بهره‌­مندی از توربوشارژر بتواند قدرتی بیش از 200 اسب‌بخار تولید کند.

یکی از نکات جالب در فضای خارجی و داخلی این کانسپت، استفاده از رنگ قرمز در قسمت­‌های مختلف است که ترکیب رنگ اسپرتی را ایجاد کرده است. ظاهراً نیسان تصمیم ندارد نسخه تولیدی از این کانسپت را عرضه کند، اما حتی اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، پیشرانه کیکس تغییری نکرده و فقط ظاهر آن اسپرت­‌تر خواهد شد.

نیسان 370Z گلوبال تایم اَتَک TT

درست است که چیزی در حدود یک دهه از عمر نیسان 370Z می­‌گذرد و می‌توان گفت این خودرو دیگر قدیمی شده، اما خودرویی که در تصویر مشاهده می­‌کنید، یک 370Z کاملاً خاص است، چرا که توانایی تولید حداکثر قدرتی بیش از 750 اسب‌بخار را دارد. بخش TT در نام این خودرو برگرفته از Twin-Turbocharged بوده و نشان می­‌دهد که این خودرو به دو توربوشارژر مجهز شده است.

نیسان 370Z مخصوص نمایشگاه سما 2019

پیش از هر چیز، این خودرو به رول‌کیج مجهز شده تا در صورت واژگونی، احتمال صدمه دیدن راننده کاهش پیدا کند. در نمای عقب این کانسپت، یک دیفیوزر (Diffuser) با ابعادی بزرگ خودنمایی می­کند. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی­شود، چرا که یک بال بسیار بزرگ هم در این قسمت نصب شده که به افزایش چسبندگی تایرها با سطح مسیر کمک می‌­کند.

قلب تپنده نیسان 370Z گلوبال تایم اتک TT همان پیشرانه شش سیلندر V شکل 370Z با 3.7 لیتر حجم است، اما به دو توربوشارژر مجهز شده است. به علاوه، سیستم اگزوز این خودرو هم تغییر کرده و به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه در این کانسپت به چرخ­‌های عقب انتقال داده می­‌شود.

مسلم است که چنین خودرویی به ترمز قدرتمندی هم نیاز دارد و به همین دلیل، سیستم ترمز این کانسپت توسط برند ایتالیایی برِمبو ساخته شده است. به‌علاوه، این خودرو از سیستم‌­های جدیدی برای خنک کردن روغن و جعبه‌دنده هم بهره می­‌برد. ناگفته نماند که سیستم تعلیق این خودرو هم تغییراتی اساسی داشته است.

نیسان تایتان مدل 2020 مجهز به لوازم جانبی نیسان

چیزی در حدود دو ماه و نیم پیش بود که نیسان از تایتان مدل 2020 رونمایی کرد. این پیکاپ برای مدل 2020 علاوه‌بر مجهز شدن به پیشرانه قدرتمندتر، از تکنولوژی پیشرفته‌­تری هم بهره­‌مند و تغییراتی هم در ظاهر آن ایجاد شده است. نیسان تایتان مدل 2020 به یک پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قدرت و گشتاور آن ارتقا یافته و به ترتیب به 400 اسب‌بخار و 559 نیوتن‌متر رسیده است. علاوه‌براین، جعبه‌دنده هفت سرعته قبلی هم جای خود را به یک جعبه دنده نُه سرعته اتوماتیک جدید داده است. فروش این پیکاپ جدید از اوایل سال میلادی آینده آغاز خواهد شد.

نیسان تایتان

اما در نمایشگاه سما 2019، یک نمونه از تایتان مدل 2020 حضور داشته که به لوازم جانبی نیسان برای این پیکاپ مجهز بوده است. به این ترتیب، مشتریان با این لوازم جانبی بیشتر آشنا شده و در صورت تمایل، می‌­توانند در آینده آن‌­ها را برای تایتان سفارش دهند.

برخی از این لوازم جانبی عبارتند از:

  • کفپوش‌­های تمام فصل
  • شُلگیرهای جلو و عقب
  • چهار چراغ دایره شکل نصب شده بر روی میله­‌هایی در قسمت انتهای سقف
دیدگاه کاربران