رودستری خاص با قیمت 1.7 میلیون دلاری

رونمایی رسمی از مک‌لارن الوا

23 آبان 1398 09:28

با مکلارن الوا (Elva) آشنا شوید، جدیدترین محصول معرفی شده توسط این شرکت باسابقه بوده که به عنوان اولین رودستر دست پرورده متخصصان مک‌لارن در سایت Woking شناخته شده و البته به طور همزمان لقب سبک وزن‌ترین خودرو در این رده را نیز دریافت کرده است.

مک‌لارن درنظر دارد از مدل الوا به تعداد 399 دستگاه تولید کند که قیمت پایه هرکدام از آن‌ها برابر با 1.69 میلیون دلار خواهد بود.قدرت این خودروی روباز از پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو تامین می‌شود که 804 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور داشته و این نیرو را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها ارسال می‌کند. مک‌لارن اعلام کرده که مدل رودستر الوا قادر است در زمان کمتر از 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و ظرف 6.7 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر برساعت برسد که در نتیجه ، عملکردی سریع‌تر از مدل سنا را به نمایش خواهد گذاشت.

هدف مک‌لارن از طراحی و ساخت مدل الوا، ادای احترام به خودروهای اسپرت کلاسیک M1A، M1B و M1C بوده که در دهه شصت میلادی عرضه شده و در حقیقت نسخه خیابانی از خودروهای مسابقهای Group 7 ساخت این شرکت بودند.

مک‌لارن الوا

مک‌لارن درنظر دارد از مدل الوا به تعداد 399 دستگاه تولید کند که قیمت پایه هرکدام از آن‌ها برابر با 1.69 میلیون دلار خواهد بود.

مک‌لارن الوا نخستین خودرویی است که به سیستم مدیریت فعال جریان هوا (AAMS) مجهز شده، سامانه‌ای که جریان هوا را از دماغه جلوی خودرو به گونه‌ای هدایت می‌کند که از بخش جلوی فضای سرنشینان بیرون آمده و سپس به سوی بالا رفته و از فراز کابین خودرو عبور می‌کند تا به گفته­ی مک‌لارن «حبابی از آرامش» را در بالای سر سرنشینان ایجاد نماید.

البته سرنشینان این خودرو در صورت تمایل می‌توانند از کلاه‌های ایمنی استفاده نمایند هرچند که با توجه به سیستم هوشمند هدایت هوا، به نظر می‌رسد استفاده از این موارد چندان ضروری نباشد. لازم به ذکر است که مک‌لارن در بیشتر بازارهای هدف، شیشه‌ی جلوی ثابت را به عنوان آپشن اضافی برای این خودرو عرضه می‌کند.

باله عقب مک‌لارن الوا به صورت فعال عمل کرده و در زاویه و ارتفاع قابل تنظیم خواهد بود تا در عین کاهش مقاومت در برابر جریان هوا، بتواند در موقع لزوم برای کاهش سرعت به سیستم ترمز نیز یاری نماید. دیفیوزر عقب نیز با شیارهای عمودی جریان هوا را به گونه‌ای هدایت می‌کند که از آشفتگی جریان هوا جلوگیری کرده و در همکاری کامل با باله عقب برای هدایت جریان هوا عمل نماید.

آقای Andy Palmer که مدیریت بخش خودروهای تولید محدود شرکت مک‌لارن را برعهده دارد، مدل الوا را به عنوان خودرویی رودستر توصیف کرده که برای ارائه لذت خالص رانندگی و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از برقراری ارتباط میان خودرو و راننده ساخته شده است.

تحویل مک‌لارن الوا به مشتریان از اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران