اولین محصول تمام برقی لکسوس

معرفی لکسوس UX 300e

4 آذر 1398 11:35

شرکت لکسوس به عهد خود وفا نموده و در نمایشگاه خودروی گوانگژو در چین از اولین محصول تمام برقی خود رونمایی کرد. این خودرو مدل کاملاً جدیدی نیست بلکه نسخه کاملاً برقی از کراس‌اور UX است که از مدتی پیش با آن آشنا هستیم.

موتورهای برقی لکسوس UX 300e مجموعاً شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کنند.لکسوس و برند مالک آن یعنی تویوتا بیش از گذشته به برقی ساختن محصولات فعلی و البته ساخت مدل‌های جدید الکتریکی اهتمام می‌ورزند که لکسوس UX 300e را می‌توان به عنوان مثال بارز این تلاش به شمار آورد. در حقیقت این خودرو را می‌توان اولین گام لکسوس در برقی‌سازی محصولات خود محسوب کرد.

همانطور که قبلاً اشاره شد این خودرو براساس مدل عادی UX ساخته شده که پارسال معرفی شد. در لکسوسUX 300e  یک موتور برقی به قدرت 201 اسب‌بخار در بخش جلو و یک باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 54.3 کیلووات ساعت نصب شده که مجموعاً شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کنند. به نظر می‌رسد چنین رقمی برای یک کراس‌اور جمع‌وجور کافی باشد.

جانمایی باتری ها در لکسوس UX 300e

جانمایی باتری‌ها در کف خودرو به پایین آمدن مرکز ثقل و افزایش پایداری منجر شده است. باید به نحوه چیدمان و عایق کف این مدل اشاره کرد که باعث شده جریان هوا بهتر از زیر لکسوسUX 300e  عبور کرده و آیرودینامیک خودرو افزایش یابد. به غیر از موارد عنوان شده و البته نشان electric که روی این مدل نصب شده، تفاوت ویژه دیگری میان آن با نسخه‌های عادی و هیبرید UX مشاهده نمی‌شود.

لکسوس فعلاً درباره مشخصات این کراس‌اور جزئیات بیشتری منتشر نکرده ولی در عین حال وعده داده که خریداران UX 300e از راندن آن لذت ببرند. حضور مواردی چون پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان و همچنین امکان انتخاب حالت رانندگی را می‌توان به عنوان شواهدی بر این مدعی محسوب کرد. مهندسین این شرکت همچنین بر روی صدای خروجی از اگزوز لکسوس UX 300e نیز کار کرده‌اند تا راننده و سرنشینان از سواری با آن لذت بیشتری کسب نمایند.

کنترل شارژ لکسوس UX 300e با کمک نرم افزار

به لطف نصب یک نرم‌افزار اختصاصی، راننده این خودرو می‌تواند از طریق تلفن همراه خود از میزان شارژ باقی‌مانده در باتری، مدت زمان موردنیاز برای ذخیره شارژ و همچنین میزان مسافت قابل پیمایش باخبر شود. امکانات دیگری همچون سیستم تهویه مطبوع، گرمکن صندلی‌ها و بالابر شیشه‌ها را نیز می‌توان از طریق این نرم‌افزار کنترل کرد.

قرار است فروش لکسوس UX 300e از سال 2020 در چین و اروپا و از اوایل سال 2021 در ژاپن آغاز شود.

دیدگاه کاربران