یک کراس‌اور برقی جدید

نگاهی به لیپ موتور C11

21 شهریور 1400 11:07

Zero-run C11 یک کراس‌اور میان‌­سایز از شرکت چینی لیپ موتور - Leap Motor - است، که به عنوان بازیگری جدید به عرصه خودروهای برقی وارد شده.

این کراس‌اوری برقی در 3 تریم عرضه خواهد شد، که پیمایش آن‌ها به ترتیب 480، 550 و 600 کیلومتر خواهد بود.براساس اعلام سازنده فرم ظاهری این خودرو تحت تاثیر زبان طراحی این برند به نام digital surface یا سطوح دیجیتال شکل گرفته است، هرچند که با نگاهی دقیق، می­‌توان ردپای برخی خودروهای اروپایی یا آسیایی را در فرم بدنه C11 مشاهده کرد. مثلاً دماغه و فرم چراغ‌های جلو می‌­تواند یادآور سومین نسل از میتسوبیشی اوتلندر باشد و یا نمای جانبی که فرم کلی شاسی‌­بلندهای پورشه را به ذهن متبادر می‌­کند.

به هرحال فرم کشیده چراغ‌های جلو و عقب با یکدیگر هماهنگ است و منافذ بسته جلوپنجره از برقی بودن این خودرو خبر می‌­دهد. استفاده از رنگ مشکی برای تزئین سقف و آینه­‌های جانبی، نوار نقره‌­ای از ستون A تا C و دستگیره تاشو برای درها نیز از ایجاد یکنواختی در نمای جانبی جلوگیری کرده است.

طول و فاصله میان محورهای Zero Running C11 به ترتیب 4.75 و 2.93 متر اعلام شده است.

Zero Run C11

شرکت Leaprun به عنوان سازنده C11، این خودرو را در سه تریم لاکچری (luxury)، پرفورمانس (performance) و پرمیوم (premium) عرضه می­‌کند.

نسخه لاکچری به یک موتور برقی به قدرت 268 اسب­‌بخار و حداکثر گشتاور 360 نیوتن‌متر مجهز شده است، که روی محور عقب نصب شده و این خودرو را ظرف 7.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. اما دو نسخه پرمیوم و پرفورمنس به دو موتور الکتریکی روی هریک از محورهای خود مجهز است، که 536 اسب‌­بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار C11 قرار داده و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 4.8 ثانیه را برای این خودرو فراهم می‌کند.

ظرفیت مجموعه باتری در تریم لاکچری برابر با 76.6 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی آن براساس استاندارد NEDC معادل با 480 کیلومتر اعلام شده است، درحالی‌که این ارقام برای مدل‌های پرمیوم و پرفورمنس به ترتیب 90 کیلووات ساعت و 600 و 550 کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق Zero Run C11 به صورت دوبل جناغی در محور جلو و مولتی‌لینک مستقل در محور عقب طراحی شده است، که رسانه­‌های محلی آن را یکی از مزایای مهم این خودروی برقی دانسته‌­اند.

زیرو ران کراس اور برقی چینی

فضای کابین C11 با رنگ روشن تزئین شده است، که فضایی دلباز و خوشایند را درنظر می‌­آورد. دو نمایشگر 10 اینچی در قابل دیدگان راننده و سرنشین قرار گرفته است، درحالی‌که یک صفحه نمایش 13 اینچی هم در بخش میانی داشبورد و برای ارتباط با سیستم اطلاعات سرگرمی نصب شده. عدم وجود اهرم تعویض دنده در محل متداول و فرم دو شاخه فرمان از دیگر نکات قابل ذکر در فضای داخلی C11 است.

نصب نسل سوم تراشه کوالکام اسنپ دراگون در این خودرو، امکان استفاده از سامانه­‌های هوشمند همچون دستیار صوتی هوشمند با قابلیت کنترل بسیاری از عملکردهای خودرو، پارک خودکار، سامانه دستیار رانندگی، سطح 3 فناوری خودران، تشخیص چهره و تسویه هوای هوشمند را فراهم نموده است.

Zero Run C11

C11 به عنوان سومین محصول تولید انبوه شرکت سازنده با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شده، بگونه‌­ای که تنها یک ماه پس از شروع پذیرش سفارش، رقم 3388 دستگاه را به ثبت رسانده است.  بد نیست بدانید رزرو این خودرو با رقم نزدیک به 4 هزار دلار انجام می‌شود و خریدار باید تا 9 ماه در صف انتظار بماند.

دیدگاه کاربران