ارائه دو نسخه ویژه 3 میلیون دلاری از سوپراسپرت خاص

لباس کربنی برای بوگاتی شیرون

11 آذر 1398 14:01

هنگامی که سخن از خودروهای سریع، قدرتمند و البته بسیار گران‌قیمت به میان آید، معمولاً نام محصولات بوگاتی در صدر فهرست می‌درخشد. محصولات این شرکت به صورت همزمان در پیست‌های مسابقه و نرخ فروش رکوردشکنی کرده و به افرادی فروخته می‌شوند که محدودیتی در بودجه خرید نداشته و تنها به دنبال مالکیت بهترین‌ها هستند. این افراد معمولاً خودروی موردنظر خود را پیش خرید کرده و حتی زمانی که خودرو به صورت رسمی معرفی نشده نیز سفارش خود را ثبت نموده‌اند.

از این دو نسخه سفارشی تنها به تعداد 20 دستگاه ساخته خواهد شد که از سه ماهه دوم سال 2020 و با قیمت پایه 3,305,445 دلار به مشتریان عرضه می‌شوند.در میان این مشتریان خاص، افرادی وجود دارند که قابلیت‌های مدل‌های استاندارد این شرکت را کافی ندانسته و به دنبال خرید نسخه‌های ویژه و سفارشی از این خودروهای قدرتمند و گران هستند تا بیش از پیش، متفاوت باشند.

معرفی نسخه سفارشی La Voiture Noire از بوگاتی شیرون در اوایل سال جاری میلادی نگاه‌های زیادی را به سوی محصول این شرکت جلب کرد. نام این نسخه به معنای خودروی مشکی بوده و در اصل برای ادای احترام به بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک که در فاصله سال‌های 1936 تا 1938 ساخته شد، معرفی گردید. بوگاتی پس از استقبال از این خودرو تصمیم گرفت دو نسخه سفارشی دیگر از شیرون را با نام‌های Noire Sportive و Noire Élégance معرفی نماید.

بدنه نسخه Noire Élégance از بوگاتی شیرون با فیبرکربن سیاه تزئین شده است. نشان نقره‌ای براق بوگاتی روی جلوپنجره بازطراحی شده­ این مدل قرار گرفته و قطعاتی چون کالیپرهای ترمز و رینگ‌ها نیز به رنگ تیره درآمده‌اند.

خط کناری بدنه که فرم C دارد نیز با فلز براق و آلومینیوم مات پولیش‌خورده تزئین شده که با رنگ تیره بدنه این نسخه از بوگاتی شیرون تضاد جالبی ایجاد کرده است. استفاده از فیبرکربن به قطعاتی چون آینه‌های جانبی و پوشش پیشرانه تعمیم یافته و نشان Noire در پنل‌های جانبی بدنه و زیر باله عقب به چشم می‌خورد.

نسخه خاص از بوگاتی شیرون

در فضای کابین نیز تم تیره به همراه قطعات آلومینیومی به چشم می‌خورد و نشان Noire روی بخش‌هایی چون پوشش داخلی درها، کنسول مرکزی و پشت سری صندلی‌ها حک شده است. غیر از این‌ها، شماره هر نمونه از سری اختصاصی Noire نیز در کابین نصب شده است.

پوشش فیبرکربنی بدنه بوگاتی شیرون Noire Sportive نیز به صورت مات بوده درحالی‌که قطعاتی چون خروجی‌های اگزوز، چرخ‌ها، سپرها، جلوپنجره و خط کناری بدنه با مشکی مات رنگ‌آمیزی شده‌اند.

در فضای کابین این نسخه استفاده از رنگ مشکی بسیار گسترده‌تر بوده چراکه حتی قطعات آلومینیومی نیز با روکش نهایی مشکی مات پوشانده شده‌اند.

فرقی ندارد کدام یک از این نسخه‌های استثنایی را برگزینید چراکه در هر صورت صاحب خودرویی خواهید شد که یک پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری با 1500 اسب‌بخار قدرت و 1600 نیوتن‌متر گشتاور در سینه دارد. از این دو نسخه سفارشی تنها به تعداد 20 دستگاه ساخته خواهد شد که از سه ماهه دوم سال 2020 و با قیمت پایه 3,305,445 دلار به مشتریان عرضه می‌شوند.

دیدگاه کاربران