ثبت ستاره سابربن در گذرگاه مشاهیر هالیوود

درخشش شورولت سابربن در میان ستاره‌های سینما

19 آذر 1398 09:36

فعالیت مستمر یک بازیگر در سینمای هالیوود به مدت 67 سال به صورت حضور سالانه در حداقل یک فیلم، اتفاقی نیست که به آن عادت داشته باشیم. اگر چنین مورد نادری اتفاق بیافتد هم باید آن را به استعداد سرشار هنرمند مذکور و البته سلامتی جسمانی او مربوط دانست.

شورولت سابربن از دهه 60 میلادی به این سو هر سال حداقل در یک فیلم حضور داشته که 30 فیلم از این میان که شورولت سابربن نقش پررنگی نیز در داستان داشته، برای دریافت جایزه نامزد شده‌اند. البته هنرپیشه سخت‌کوشی چون شورولت سابربن در این زمینه‌ها مشکلی نداشته چراکه هرچند سال یکبار نسخه‌ای جدید و تازه‌نفس از آن به میدان آمده و برای مدتی به ایفای نقش در سینما پرداخته است.

اکنون این خودرو افتخار تازه‌ای به دست آورده چراکه اولین وسیله نقلیه‌ای خواهد بود که نامش روی یک ستاره در گذرگاه مشاهیر هالیوود نصب شده است. این کار به دلیل گرامیداشت 70 سال حضور این خودرو در فیلم‌های گوناگون انجام شده است.

خانم Rana Ghadban که از مدیران اتاق بازرگانی هالیوود است، این خودرو را به دلیل شش دهه حضور مستمر در فیلم‌های هالیوودی به عنوان قدیمی‌ترین بازیگر شاغل در آن کشور توصیف کرده است. وی در ادامه سخنان خود به حضور سابربن از سال 1952 در بیش از 1750 فیلم و سریال تلویزیونی در هالیوود اشاره کرده و آن را اتفاقی مهم و تاثیرگذار بر صنعت دانسته و شورولت تاهو را به عنوان شریک دیگر این خودرو در بسیاری از فیلم‌ها نامیده است.

این خودرو از دهه 60 میلادی به این سو هر سال حداقل در یک فیلم حضور داشته که 30 فیلم از این میان که شورولت سابربن نقش پررنگی نیز در داستان داشته، برای دریافت جایزه نامزد شده‌اند.

آقای Dennis McCarthy که در زمینه تصویربرداری از خودروها در هالیوود فعالیت دارد، معتقد است که به دو دلیل هیچ خودرویی نمی‌تواند موقعیتی مشابه با شورولت سابربن در هالیوود به دست آورد. دلیل اول کاربردی بودن این خودرو است که آن را برای حضور در موقعیت‌های گوناگون مناسب می‌سازد و دوم شخصیت و تیپ خاص این خودرو است که حتی می‌تواند برای صحنه‌های یک فیلم فضاسازی نماید. برای مثال تصور کنید در نمایی از یک فیلم سینمایی، ناگهان ناوگانی از شورولت سابربن‌های مشکی نمایش داده می‌شود. در این هنگام است که بیننده متوجه می شود با موقعیت ویژه‌ای در فیلم روبه‌رو شده است.

دیدگاه کاربران