نقش‌آفرینی نماینده پورشه در سری جدید جنگ ستارگان

سفینه فضایی پورشه با سرعت نور

24 آذر 1398 15:36

پس از آن‌که چند تیزر تبلیغاتی با هدف اعلام همکاری میان پورشه و استودیو «لوکاس فیلم» برای ساخت یک سفینه فضایی با هدف حضور در جدیدترین قسمت فیلم جنگ ستارگان با عنوان The Rise of Skywalker منتشر شد، اکنون شاهد معرفی رسمی وسیله مذکور هستیم. این وسیله که پگاسوس استارفایتر S-91x نام دارد، واقعاً چیزی شبیه به سایر فضاپیماها بوده و اصلاً شباهتی به محصولات بخش خودروسازی شرکت پورشه ندارد. البته طراحان پورشه اصرار دارند که ظاهر بخش جلوی این سفینه برگرفته از جدیدترین مدل ساخت پورشه یعنی تایکان است.

این وسیله که پگاسوس استارفایتر S-91x نام دارد، واقعاً چیزی شبیه به سایر فضاپیماها بوده و اصلاً شباهتی به محصولات بخش خودروسازی شرکت پورشه ندارد.بخش انتهایی بدنه این فضاپیما نیز کمی تاثیرگرفته از طرح انتهای بدنه مدل 911 خواهد بود. لازم به‌ذکر است که قرار نبوده پگاسوس در همین اولین نگاه یک پورشه به نظر برسد چراکه شباهت‌های مذکور تنها در حد الهام گرفتن بوده و با دقت زیاد قابل تشخیص خواهد بود.

آقای Jason Marker که به عنوان ویراستار در نشریه RideApart فعالیت داشته و همچنین به دلیل سابقه طولانی در نویسندگی در مورد سری فیلم‌های جنگ ستارگان، در شناخت سفینه‌ها و فناورهای معرفی شده در آن فیلم‌ها تخصص دارد در مورد سفینه طراحی شده توسط پورشه نیز اظهارنظر کرده است.

وی به پیشرفت فناوری ساخت سفینه های فضایی در گذر زمان اشاره کرده که شامل کامپیوترهای مسیریاب نیز می‌شود، قطعاتی که در گذر زمان کوچک‌تر، ارزان‌تر و قدرتمندتر شده‌اند. همچنین یک فناوری خودران شبیه آنچه در بسیاری از خودروهای امروزی مشاهده می‌شود نیز در سفینه‌های فضایی جدید قابل پیش‌بینی است که تاحدی قابلیت جلوگیری از بروز برخورد را نیز دارا خواهد بود.

پگاسوس استارفایتر S-91x

آقای Marker همچنین از زبان طراحی به‌کارگرفته شده در فرم پگاسوس و جزئیاتی همچون لوله‌های پرتاب لیزر تمجید کرده و آن را به دلیل تک سرنشین بودن، سریع تر و سبک‌تر از سایر مدل‌ها توصیف کرده است.

پورشه و لوکاس فیلم نمونه‌ای ساخته شده از فضاپیمای پگاسوس را برای افرادی که خواهان ملاقات با آن باشند، ساخته‌اند. این ماکت 1.5 متری قرار است در هنگام معرفی قسمت جدید از سری فیلم‌های جنگ ستارگان در شهر لس‌آنجلس به معرض نمایش گذاشته شود.

بد نیست بدانید یک پورشه تایکان نیز در آن مراسم حاضر خواهد بود تا مردم بتوانند شباهت‌های میان آن و فضاپیمای طراحی شده توسط پورشه را بیشتر درک کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
mojtaba-mps 1398/10/12
یه روزی برسه که کمپانی های بزرگ خودروسازی همچین چیزایی بسازن..اونوقت تو ایران اونموقع تازه زامیاد بنزینی با مانیتور تاچ میاد بیرون!
پاسخ
0
0
0