• پورشه 911 سالي کررا اديشن
  • پورشه 911 Sally Carrera اديشن

از دنیای انیمیشن به واقعیت

معرفی پورشه 911 سالی کررا ادیشن

22 مرداد 1401 17:31

کمپانی پورشه، خودرو سالی کررا (Sally Carrera) را از فیلم معروف شرکت پیکسار، یعنی ماشین‌ها (Cars) زنده کرد. این خودرو در هفته خودرو مونته‌ری (Monterey) امسال رونمایی شد.

کمپانی پورشه، مدل سالی اسپشیال را به نفع خیریه می‌فروشد‌‌.پورشه برای ساختن Sally Special، از اعضای اصلی تیم خلاق «ماشین‌ها» کمک گرفت. هدف این بود که با الهام از سالی کررا، ظاهر این شخصیت کارتونی روی یک نسخه جاده‌ای و مدرن از پورشه 911 پیاده شود‌. طراحی سالی کررا در فیلم ماشین‌ها، از یک 911 مدل 2002 الهام گرفته شده است. اما نسخه ساخته شده، یک 911 کررا GTS است‌.

پیشرانه این خودرو، یک پیشرانه شش سیلندر تخت توئین‌توربو با حجم 3 لیتر است، که 473 اسب‌بخار قدرت و 569 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دستی متصل است.

پورشه 911 Sally Carrera ادیشن

فرآیند ساخت این خودرو شامل یک رنگ منحصربه‌فرد آبی متالیک سالی می‌شود، که بسیار شبیه به شخصیت اصلی است‌. هنگامی که اسپویلر باز می‌شود، تتو مخصوص شخصیت سالی نمایان خواهد شد. این خودرو روی مجموعه‌ای از رینگ‌های Turbo سوار شده است، که همانند نسل 996، چرخ‌های جلو 20 اینچی و چرخ‌های عقب 21 اینچی هستند.

داخل کابین خودرو، عناصر بیش‌تری با رنگ آبی متالیک سالی پیدا می‌شوند. این رنگ در نقاطی مانند داشبورد، کنسول میانی و درها یافت می‌شود. پارچه خاصی با طرح چهارخانه و جزئیات آبی‌رنگ برای صندلی‌ها و پانل درها به کار رفته است. کمی چرم نیز وجود دارد.

پورشه 911 سالی کررا ادیشن

اگر دقت کنید، المان‌های بسیاری از این شخصیت و فیلم وجود دارد؛ مانند یک نشان روی ستون B که امضای سالی کررا را نشان می‌دهد‌. لوگو فیلم Cars روی پنل درها، کنار صندلی‌ها و .‌.. به چشم می‌خورد. دکمه انتخاب حالت رانندگی نزدیک به فرمان قرار گرفته و حالت «Kachow» دارد. یک طرح کوچک از سالی کررا روی داشبورد در سمت سرنشین هم دیده می‌شود.

کمپانی پورشه، مدل سالی اسپشیال را به نفع خیریه می‌فروشد‌‌. خریدار این مدل، یک ساعت، یک روکش ماشین و ست دوم چرخ‌ها را دریافت می‌کند. علاوه بر آن، کتابی با طرح‌های Bob Pauley، طراح فیلم ماشین‌ها هم ارائه می‌شود.

دیدگاه کاربران
shahrokhsharifian 1401/5/22
Brilliant idea !!!
پاسخ
0
0
1