انبوهی از امکانات و قیمت رقابتی برای جذب مشتریان جدید

عرضه نسخه‌ای ویژه از نسل چهارم کیا اپتیما

26 آذر 1398 15:55

نسل چهارم کیا اپتیما به پایان راه خود نزدیک می شود. البته کیا قصد ندارد این مدل را از فهرست محصولات خود حذف نماید زیرا نسل کاملاً جدید اپتیما را برای عرضه در سال آینده با مدل 2021 تدارک دیده است. نسل پنجم این خودرو با ظاهری جدید و فناوری‌های تازه به میدان خواهد آمد ولی پیش از این اتفاق، کیا همچنان مجبور است به فروش نسل فعلی اپتیما ادامه دهد.

این تریم از اپتیما حداقل 4 هزار دلار ارزان‌تر از مدل‌هایی با تجهیزات مشابه است که توسط رقبا عرضه می‌شوند.با استناد بر خبری که توسط Cars Direct منتشر شده، کیا تصمیم گرفته برای افزایش اشتیاق مشتریان به خریداری نسل فعلی اپتیما، نسخه‌ای ویژه از مدل فعلی اپتیما را با قیمت پایه 27,115 دلار عرضه نماید. نسخه مذکور 1500 دلار گران‌تر از تریم S این خودرو بوده اما از تریم EX Premium حدود 800 دلار ارزان‌تر است بنابراین می‌توان گفت که در جایگاهی میان این دو تریم قرار گرفته و جای خالی تریم EX را پر خواهد کرد که از مدتی پیش از خط تولید کنار گذاشته شده است.

کیا با معرفی این نسخه از اپتیما، قصد دارد با جلب نظر خریداران سدان‌های متوسط آن‌ها را از خریداری محصولات مشابه ولی گران‌تر هوندا، تویوتا و نیسان منصرف نماید. کارکنان Cars Directs موفق شده‌اند پیش از خریداران، به فهرست تجهیزات این تریم خاص از اپتیما دست پیدا کنند.

کیا اپتیما Special Edition در نمای ظاهری با تفاوت‌هایی چون پوشش مشکی براق برای آینه‌های جانبی، سقف و رینگ‌های 18 اینچی از سایر نمونه‌ها متمایز می‌شود. اما فضای کابین اپتیما Special Edition را می‌توان جایی دانست که این خودرو، بسیار متفاوت از سایرین ظاهر می‌شود. صندلی‌های چرمی که در ردیف جلو مجهز به گرم‌کن هستند، فرمان چرمی با گرم‌کن، استارت دکمه‌ای و سقف پانورامیک را می‌توان جزء مهمترین امکانات این خودرو دانست.

براساس آنچه آقای James Hopes مسئول روابط عمومی کیا اعلام کرده، این تریم از اپتیما حداقل 4 هزار دلار ارزان‌تر از مدل‌هایی با تجهیزات مشابه است که توسط رقبا عرضه می‌شوند.

تغییرات این تریم تنها به موارد ظاهری و برخی امکانات محدود شده و شامل بخش فنی نخواهد بود. بنابراین کیا اپتیما Special Edition به همان پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قدرتی برابر با 185 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 241 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

از تمام این‌ها که بگذریم، این روزها آمار فروش مدل‌های سدان چندان امیدوارکننده نبوده و به نظر می‌رسد محبوبیت روزافزون کراس‌اورها بسیاری از خودروسازان را به فکر پایان بخشیدن به تولید مدل‌های سدان انداخته است. البته کیا امیدوار است با معرفی کیا اپتیما 2021، جانی دوباره به تن کم‌رمق فروش این سدان ببخشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران