پروژه جدید فورد و راش کلید خورد

بازگشت فورد موستانگ با تیونر دیوانه

27 آذر 1398 13:36

فورد تنها به برخی از تیونرها اعتماد می‌کند. نام‌های درخشانی مثل Shelby، Saleen، Hennessey و البته Roush. در مورد گزینه آخر یعنی راش باید گفت که مدتی بود که هیچ پروژه‌ای از آن دیده نمی‌شد. اما حالا این تیونر معتمد با دستان پر بازگشته است.

پس از تیونینگ راش، خروجی فورد موستانگ 10 اسب‌بخار قدرت و 61 نیوتن‌متر گشتاور نسبت به نسخه GT500 ارتقا یافته است.چه خودرویی بهتر از فورد موستانگ اسطوره‌ای برای زیر تیغ بردن؟ این خودرو برای آنهایی است که قدرت و سرعت شلبی GT500 را می‌خواهند ولی پول کافی را برایش ندارند.

مانند همیشه راش ابتدا سراغ بخش پیشرانه رفته و این بار از سوپرشارژرهای سطح 2 برای این خودرو استفاده کرده است. خروجی موستانگ جدید به راحتی 670 اسب‌بخار قدرت و 908 نیوتن‌متر گشتاور را ثبت می‌کند. این یعنی 10 اسب‌بخار قدرت و 61 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به GT500. شرکت می‌گوید شتاب صفر تا صد آن را به 3.6 ثانیه کاهش داده است. هم‌چنین با این خودرو می‌توان یک‌چهارم مایل یا حدود 400 متر را در 11.2 ثانیه پیمود.

بعد از تقویت قوای محرکه نوبت به تجهیزات خنک‌کاری آن رسیده است. به این دلیل که فورد موستانگ جدید به طور حتم تحت فشار رانندگان حرفه‌ای خود قرار می‌گیرد حتی در قسمت دیفرانسیل هم شاهد استفاده از ابزارهای خنک‌کننده برای آن هستیم.

فورد موستانگ با تیونینگ راش

علاوه‌بر تغییرات فوق سیستم تعلیق استاندارد با نمونه جدید و حرفه‌ای از برند MagneRide تعویض شد تا علاوه‌بر کاهش ارتفاع، پایداری خودرو نیز افزایش پیدا کند. برای چنین خودروی پرهیاهویی استفاده از تایرهای مسابقه‌ای یک الزام حیاتی است. به همین دلیل است که زیر آن چهار حلقه تایر از برند کانتیننتال مدل ExtremeContact اسپرت دیده می‌شود.

راش روی بحث ظاهری نیز خوب عمل کرده و کیت بدنه پهنی برای خودروی خود انتخاب کرده است. امضای همیشگی این تیونر با رینگ‌های 20 اینچی مشکی موسوم به Jet Black به خوبی قابل مشاهده است. برای این خودرو آیتم‌هایی مانند اگزوزهای فعال‌، ترمزهای برمبو و رینگ‌های 20 اینچی فورج کاری شده (نوعی از ریخته‌گری همراه با چکش‌کاری) نیز قابل انتخاب است.

قیمت فورد موستانگ راش جدید که به اسم Stage 3 شناخته می‌شود حدود 25 هزار دلار است ولی با در نظر گرفتن تمام آیتم‌ها این عدد به 37 هزار دلار هم می‌رسد.

دیدگاه کاربران