زنبور 2800 دلاری پیاجیو

سه چرخه هندی‌ها هم برقی شد

30 آذر 1398 14:12

وسیله نقلیه سه چرخ تولید پیاجیو که از سال‌ها پیش در بازار بسیاری از کشورها حضور داشته، اکنون به جمع وسایل نقلیه برقی وارد می‌شود. این وانت بسیار کوچک در منطقه آسیای جنوب شرقی هواداران زیادی دارد و به عنوان تاکسی، حمل اشیا و حتی غرفه عرضه غذاهای خیابانی از آن استفاده می‌شود.

نسخه برقی این سه چرخه به قیمت 197 هزار روپیه هند به فروش می‌رسد که معادل با 2800 دلار بوده و به راحتی با نسخه‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز رقابت می‌کند.اکنون به لطف گسترش روزافزون وسایل نقلیه برقی و هیبرید در بازار خودروی هند، این وسیله نقلیه باسابقه نیز به نیروی محرکه برقی مجهز شده است. کاهش مالیات کاربران این خودرو از 12 به 5 درصد را می‌توان به عنوان یک مشوق بسیار مهم برای جلب افراد به خریداری آن دانست.

سه چرخه برقی پیاجیو که Ape E-City نام دارد، به باتری‌های تخت و بزرگی مجهز شده که در کف وانت جاسازی شده و قابلیت تعویض در محل‌های تعیین شده برای سرویس با دستگاه‌های خودکار را دارد. این قابلیت به سه چرخه‌های ساخت پیاجیو برای طی کردن مسافت بیشتر یاری خواهد رساند، امری که مطمئناً برای کاربران این نوع وسایل بسیار اهمیت دارد. بد نیست بدانید Ape در زبان ایتالیایی به معنای زنبور است.

نکته مهم درباره باتری این وسیله قابلیت شارژ شدن آن در زمان کم است که مزیت مهمی بوده و می‌تواند نگرانی افراد نسبت به خودروهای برقی را برطرف سازد.

نسخه برقی این سه چرخه به قیمت 197 هزار روپیه هند به فروش می‌رسد که معادل با 2800 دلار بوده و به راحتی با نسخه‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز رقابت می‌کند. لازم به‌ذکر است که Ape را می‌توان با پیشرانه‌های 50، 197، 395 و 435 سی‌سی نیز خریداری کرد که نمونه آخری دیزل بوده و قیمت آن‌ها نیز بین 2 هزار تا سه هزار و پانصد دلار متغیر است.

با توجه به فروش 150 هزار دستگاهی Ape در سال 2019، می‌توان به راحتی دریافت که هنوز هم بازار بسیار خوبی برای این وسیله و نمونه‌های مشابه در هند وجود دارد.

در نهایت تلاش شرکت پیاجیو برای برقی کردن یک وسیله نقلیه مهم ولی قدیمی را می‌توان گامی مهم در جهت حفظ بازار و البته آشنا کردن خریداران با فناوری‌های جدید دانست. امید است سایر سازندگان موتورسیکلت نیز دست به اقدامات مشابهی بزنند.

دیدگاه کاربران