یک پیکاپ برقی دیگر از آمریکا

پیکاپ الکتریکی لردزتاون معرفی شد

7 تیر 1399 14:00

شرکت Lordstown Motors در روز پنجشنبه 25 ژوئن در محل دفتر مرکزی خود واقع در Voltage Valley در شهری که این شرکت نام خود را از آن گرفته در ایالت اوهایو، پیکاپ کاملاً برقی ساخت خود را رونمایی کرده است.

رنج حرکتی این خودرو براساس استاندارد EPA حداقل 320 کیلومتر خواهد بود. این شعاع حرکتی به لطف باتری 70 کیلووات ساعتی آن و البته 4 موتور الکتریکی نصب شده در چرخ‌ها فراهم شده.فرم ظاهری مدرن این خودرو بسیار شبیه به تصاویر اولیه‌ای است که قبلاً از آن منتشر شده است. یکی از اولین مواردی که در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند، موتورهای نارنجی رنگی است که در هریک از چرخ‌های پیکاپ لردزتاون نصب شده است. مجموع قدرت خروجی این موتورها برابر با 590 اسب‌بخار است.

آقای Steve Burns که سمت مدیرعامل شرکت LMC (Lordstown Motors) را برعهده دارد، در هنگام رونمایی پیکاپ لردزتاون درباره جزئیات فنی همچون ظرفیت باتری و شعاع حرکتی و همچنین مسائل مربوط به بازاریابی این خودرو چندان صحبت نکرد که برای علاقمندان کمی دور از انتظار بود.

البته وی اعلام نمود که تمام نمونه‌های ساخته شده در سال اول تولید (2021) از قبل به فروش رسیده است. آقای Mike Pence که معاون مدیرعامل است در اظهارنظری که بعداً انجام داد، اعلام کرد 14 هزار دستگاه پیش فروش شده است.

بد نیست بدانید قبلاً اعلام شده بود که هدف تولید این شرکت برای سال اول برابر با 20 هزار دستگاه بوده و تاسیسات سابق GM درVoltage Valley که از آن شرکت خریداری شده، برای تولید محصولات درنظر گرفته شده است. شرکت Hydra Design Labs نیز در امر ساخت این پیکاپ به LMC یاری خواهد رساند.

اما بد نیست مروری داشته باشیم بر داده‌هایی که پیش از این درباره پیکاپ LMC منتشر شده:

رنج حرکتی این خودرو 402 کیلومتر اعلام شده که براساس استاندارد EPA حداقل 320 کیلومتر خواهد بود. این شعاع حرکتی به لطف باتری 70 کیلووات ساعتی آن و البته 4 موتور الکتریکی نصب شده در چرخ‌ها فراهم شده که 600 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. باتری این خودرو با جریان AC 7 کیلوواتی، ظرف 10 ساعت شارژ می‌شود. با استفاده از جریان سریع شارژ، این زمان بین نیم تا یک ساعت و نیم خواهد بود.

پیکاپ برقی لوردستون اندورنس

پیکاپ Lordstown ظرف 5.5 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر برساعت رسیده و در نهایت به سرعت 128 کیلومتر برساعت دست می‌یابد. ظرفیت یدک‌کشی این خودروی 5 نفره برابر با 2721 کیلوگرم و قیمت پایه آن 52,500 دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی می‌شود اولین نمونه‌های پیکاپ لردزتاون از ژانویه 2021 در دسترس خریداران باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران