جلوه‌ای از صنعت مُد فرانسه

نسخه‌ای خاص از بوگاتی شیرون برای کلکسیونر ایرانی

8 دی 1398 11:47

همان‌طور که می‌­دانید، مدل «شیرون» (Chiron) قدرتمندترین و سریع‌­ترین سوپراسپرت بوگاتی است و بدون شک خودرویی بسیار خاص به حساب می‌آید. اما خودرویی که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، یک شیرون معمولی نیست، بلکه نسخه‌­ای فوق­‌العاده خاص و استثنایی از این خودرو است که Hermès Edition نام گرفته. نکته بسیار جالب این است که فقط یک نمونه از این نسخه خاص به سفارش شخصی ایرانی به نام مانی خوشبین تولید شده است!

به دلیل علاقه زیادی که مانی به برند لوکس Hermès دارد، این کلکسیونر ایرانی تصمیم می‌گیرد نسخه‌­ای واقعاً منحصربه‌فرد از شیرون را سفارش دهد که Hermès هم در طراحی آن نقش داشته باشد.مانی خوشبین که چهل و هشت سال سن دارد و اکنون در ایالت کالیفرنیا زندگی می­‌کند، در دهه هشتاد میلادی به همراه خانواده‌­اش به ایالات متحده مهاجرت کرده است. این ایرانی ثروتمند، به واسطه کلکسیون خودروهایش در جهان بسیار شهرت دارد. اخیراً بوگاتی شیرون نسخه ارمس هم به این کلکسیون جذاب اضافه شده، پروژه‌­ای که از سال 2016 آغاز شده و سه سال زمان برده است.

پس از آن که بوگاتی در سال 2015 مدل شیرون با 1500 اسب‌بخار قدرت را معرفی کرد، مانی می‌­دانست که یک بوگاتی شیرون معمولی خودرویی نیست که بتواند رضایت او را جلب کند، بلکه باید نسخه­‌ای منحصربه‌فرد از این سوپراسپرت فرانسوی را داشته باشد. اما ظاهراً به راحتی نمی‌­توان رضایت این کلکسیونر ایرانی را جلب کرد و یک خودرو باید فوق‌­العاده خاص باشد تا از نظر مانی منحصربه‌فرد باشد. جالب است بدانید که این خودروساز فرانسوی نسخه تولید محدود از بوگاتی شیرون به نام «سوپر اسپرت 300 پلاس» (Super Sport 300+) را به مانی پیشنهاد داده، اما این نسخه هم مورد پسند او واقع نشده است! درست است که نسخه سوپراسپرت 300 پلاس از نظر مانی منحصربه‌فرد نیست، اما این خودرو می­‌تواند به سرعتی معادل با 483 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و فقط سی نمونه از آن تولید خواهد شد.

نسخه خاص از بوگاتی شیرون برای مانی خوش بین

در نهایت، به دلیل علاقه زیادی که مانی به برند لوکس ارمس دارد، این کلکسیونر ایرانی در سال 2016 تصمیم می‌­گیرد نسخه‌­ای واقعاً منحصربه‌فرد از شیرون را سفارش دهد که ارمس هم در طراحی آن نقش داشته باشد. حال پس از سه سال، این خودرو که حاصل همکاری مانی، بوگاتی و این برند فرانسوی نمادین در صنعت مُد است، در تیراژ تنها یک دستگاه تولید و به او تحویل داده شده است.

طرح بوگاتی شیرون نسخه ارمس در همان سال 2016 آماده بود، اما به دلیل این که از نظر مانی همه چیز باید خاص باشد، سه سال طول کشیده تا او بتواند از میان رنگ‌­های مختلف از جمله نقره‌­ای، آبی و قهوه‌­ای، این نوع رنگ سفید را انتخاب کند. طبق گفته مانی، چیزی که او در نظر داشته، نسخه‌­ای از بوگاتی شیرون بوده که علاوه بر سادگی و شیک بودن، لوکس هم باشد.

ممکن است در نگاه اول این خودرو یک بوگاتی شیرون معمولی با رنگ سفید مایل به کرم به نظر برسد، اما در واقع این طور نیست. به طور مثال، اگر به جلوپنجره این خودرو که طرحی شبیه به نعل اسب دارد دقت کنید، تعداد زیادی حرف انگلیسی H در آن به چشم می‌­خورد که در کنار هم قرار گرفته‌­اند. به علاوه، بر خلاف نسخه­‌های دیگر شیرون، رنگ همه قسمت­‌های سپر عقب با رنگ بدنه یکسان است.

نسخه خاص از بوگاتی شیرون برای مانی خوش بین

البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود و همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، کابین نسخه ارمس فضایی فوق‌­العاده لوکس و استثنایی دارد. از موارد قابل توجه در این قسمت، استفاده از پارچه‌­ای خاص از جنس پشم کشمیر در نقاط مختلف کابین است. روی این پارچه، نقش اسب­‌هایی به چشم می‌­خورد که بر روی دو پا ایستاده‌­اند، نقشی که توسط ارمس طراحی شده است. اما اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، خواهید دید که همین نقش در قسمت زیر بال عقب هم وجود دارد، موضوعی که نشان می­‌دهد در نسخه ارمس توجه ویژه‌­ای به جزئیات شده است.

دیدگاه کاربران
hamedamani 1398/10/9
سایت بوگاتی کی باز میشه؟ (برای پیش فروش یا فروش فوری اقساطی). لطفا اطلاع رسانی کنید. سپاس
پاسخ
1
0
1
mojtaba-mps 1398/10/12
والا هفته قبل باز شد ما ۲ تا از دم قسط برداشتیم ماهی ۵۰۰ تومن.احتمالا موقع نبیره هامون قسطش تموم میشه. :|
0
1