خودرانی ماژولار با قابلیت پیمایش 130 کیلومتر

کانسپت برقی رین‌اسپید در نمایشگاه CES 2020

15 دی 1398 11:26

خودروی برقیMetrosnap  جدیدترین محصول شرکت سوئیسی Rinspeed است، شرکتی که همواره به عنوان یکی از آینده‌نگران مهم صنعت خودرو شناخته می‌شود. قرار است در نمایشگاه CES از این وسیله رونمایی شود.

این کانسپت خودران ماژولار می‌تواند با یکبار شارژ باتری‌ها تا شعاع 130 کیلومتر حرکت کند.کانسپت Metrosnap یک خودروی ماژولار خودران بوده که در ادامه مسیر نمایش داده شده توسط دو کانسپت قبلی این شرکت گام برمی‌دارد. بنابر اظهار آقای Frank M. Rinderknecht مدیرعامل شرکت رین‌اسپید، این محصول جدید گامی قاطع به سوی تولید انبوه است. وی در ادامه هدف از معرفی کانسپت‌های خانواده Snap از سوی این شرکت را ساخت خودروهایی با شاسی انعطاف‌پذیر اعلام کرده که قابلیت نصب کابین‌های مختلف براساس نیاز کاربر را داشته باشد.

وی در ادامه به تازه نبودن این ایده اذعان کرده ولی در عین حال ادعا کرده که روش‌های جدید رین‌اسپید در جهت سادگی، سرعت، ایمنی و کاهش هزینه‌های انجام این ایده قابل انجام خواهد بود.

کانسپت برقی رین‌اسپید در نمایشگاه CES 2020

Metrosnap می‌تواند با یکبار شارژ باتری‌ها تا شعاع 130 کیلومتر حرکت کند. پیشرانه برقی آن 57 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و حداکثر سرعت آن نیز به 85 کیلومتر برساعت می‌رسد.

طراحی این خودرو به‌گونه‌ای انجام شده که محل قرارگیری باتری‌ها در میان شاسی و کابین قرار گرفته است. این بدان معنی است که اگر از این خودرو به صورت ترکیبی (مثلاً دو بخش مجزا) استفاده و شارژ باتری کم شود، می‌توان یکی از قسمت ها را جدا کرده و به حرکت ادامه داد.

شرکت رین‌اسپید یکی از کاربری‌های احتمالی Metrosnap را ارسال بسته‌ها به فواصل کم می‌داند. این خودرو می‌تواند در تمام ساعت‌های شبانه‌روز به انجام وظیفه بپردازد چون خودران بوده و به راننده احتیاج ندارد.

دیدگاه کاربران