با کمک شاسی‌بلندها

سبقت ب‌ام‌و از مرسدس‌بنز در بازار خودروهای لوکس

16 دی 1398 15:00

آمار فروش خودروهای لوکس در بازار آمریکای شمالی حاکی از آن است که ب‌ام‌و سرانجام توانست تاج و تخت پادشاهی مرسدس‌بنز را که از سال 2015 در اختیار داشت را از آن خود کند و تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی لوکس این کشور شد.

ناجی ب‌ام‌و در این رقابت سخت شاسی‌بلندهایش بوده است. نسخه‌های جدید X3 و X5 توانستند بار دیگر موفقیت گذشته را تکرار کنند. البته رونمایی از پرچم‌دار شرکت یعنی X7 نیز در این رکوردزنی بی‌تاثیر نبوده است.در یک اتفاق دراماتیک درست در آخرین ماه سال 2019 فروش باواریایی‌ها 4.4 درصد افزایش پیدا کرد تا سرانجام بتواند به سلطه سنگین مرسدس‌بنز در بازار آمریکا پایان دهد. بعد از ستاره نقره‌فام لکسوس ژاپنی در مقام سوم قرار گرفته است.

در بیانیه رسمی ب‌ام‌و اعلام شده است که این جهش فروش اغلب به خاطر اقبال به شاسی‌بلندهای این شرکت در ماه دسامبر بوده است. ب‌ام‌و در این مدت توانسته بود 324 هزار و 826 دستگاه انواع خودرو به فروش برساند. این در حالی است که مرسدس‌بنز به رکوردی بهتر از 316 هزار و 94 دستگاه دست پیدا نکرده بود.

مقام دومی مرسدس نه‌تنها به خاطر رشد فروش رقیب به دست آمده بلکه به دلیل افت 5.4 درصدی فروش نیز بوده است. افتی که به تنهایی باعث از دست رفتن مشتریان برای 30 هزار و 294 دستگاه خودرو بوده است. البته اوضاع لکسوس تقریباً پایدار بوده است. این شرکت تنها با ریزش 0.1 درصدی معادل 35 هزار و 325 دستگاه در حالی جایگاه سومی خود را تثبیت کرد که فروش کلی 298 هزار و 114 دستگاهی را به ثبت رسانده بود.

همانطور که گفته شد ناجی ب‌ام‌و در این رقابت سخت شاسی‌بلندهایش بوده است. نسخه‌های جدید X3 و X5 توانستند بار دیگر موفقیت گذشته را تکرار کنند. البته رونمایی از پرچم‌دار شرکت یعنی X7 نیز در این رکوردزنی بی‌تاثیر نبوده است. البته مرسدس‌بنز نیز موفقیت چشم‌گیری را با مدل‌های جدید A کلاس، GLB، GLS و GLE کسب کرده بود با این تفاوت که این مدل‌ها زمان بیشتری را برای حضور در بازار و تثبیت جایگاه خود نیاز دارند.

دیدگاه کاربران