خودرویی برقی با انبوهی از امکانات

آغاز تست‌های جاده‌ای خودروی سونی

27 دی 1399 11:15

 سال گذشته بود که کانسپتی از خودروی شرکت سونی با نام Vision-S، در نمایشگاه CES رونمایی شد. پس از آن، Vision-S روز به روز پیشرفته‌تر شد و حالا امسال آماده‌ی تست‌های جاده‌ای در خیابان‌های اروپاست.

سونی قصد دارد که اولین خودروی خود را در شرایط مختلف آب‌ و‌ هوایی و جاده‌های متعدد تست کند؛ البته فعلاً قصد تولید ویژن-اس را ندارد و فقط در مرحله‌ کانسپت است.سونی قصد دارد که اولین خودروی خود را در شرایط مختلف آب‌ و‌ هوایی و جاده‌های متعدد تست کند؛ البته فعلاً قصد تولید ویژن-اس را ندارد و فقط در مرحله‌ کانسپت است.

سونی که هیچ تجربه‌ای در ساخت خودرو ندارد، برای پروژه ویژن-اس از تنها برگ‌برنده خود، یعنی تکنولوژی‌های مختلف و سرگرم‌کننده، استفاده کرده‌است. علاوه بر آن، سونی در بخش امنیت بسیار پیشرفته عمل کرده و سیستم جدیدی به نام Safety Cocoon را معرفی کرده‌ است. این سیستم امنیتی، از تعداد زیادی سنسور در بخش‌های مختلف خودرو تشکیل شده‌ است و دائماً در حال کنترل وضعیت خودرو و اطراف آن در تمام جهات است.

برای امنیت بیش‌تر سرنشینان و جلوگیری از تصادفات، یک دوربین داخل کابین خودرو قرار گرفته‌ است که تمام مدت راننده را کنترل می‌کند و با قابلیت تشخیص حالات صورت و لب‌خوانی، متوجه میزان توجه راننده به مسیر و خستگی او می‌شود و در صورت نیاز هشدار می‌دهد؛ همچنین می‌تواند دمای مناسب کابین را طبق حالات سرنشینان بسنجد و تنظیم کند.

آغاز تست‌های جاده‌ای خودروی سونی

سونی به جای استفاده از آینه‌های جانبی، از دوربین در خودروی خود استفاده کرده‌ است. نمایشگر‌هایی در دو طرف داشبورد قرار گرفته‌اند که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های جانبی را به وضوح نشان می‌دهند.

ویژن-اس یک خودران نیست؛ اما به کمک تکنولوژی‌هایی مانند کروز‌کنترل هوشمند، پارک خودکار، تغییر لاین خوکار و ... یک خودروی نیمه‌خودران در سطح 2 محسوب می‌شود. اما سونی قصد دارد که در این زمینه پیشرفت کند و به سطح 4، یعنی یک خودران کامل که قابلیت کنترل توسط راننده را نیز دارد، برسد.

آزمایش امکانات کابین سونی ویژن-اس

در قسمت مالتی‌مدیا و سرگرمی، سونی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بسیار باتجربه است؛ به همین خاطر، ویژن_اس در این زمینه بی‌رقیب و حرفه‌ای است. بلندگوها برای تمام سرنشینان قرار گرفته‌اند و تمام قسمت‌های فضای داخلی را پوشش می‌دهند؛ با این کار، صدای چند بعدی و واقعی‌تری را می‌توان تجربه کرد.

و در آخر، هیجان‌انگیزترین قسمت ویژن-اس، قابلیت اتصال به اینترنت 5G و پلی‌استیشن است که می‌توانید در طول مسیر بازی‌های دلخواه خود را به راحتی اجرا کنید.

دیدگاه کاربران