توجه به ظرفیت بازار حمل و نقل هوایی شهری

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری تویوتا بر خودروهای پرنده

27 دی 1398 22:27

از شنیدن نام تویوتا در کنار خودروی پرنده نباید زیاد تعجب کرد چراکه این خودروساز ژاپنی در سال 2017 نیز طرحی در این حوزه با نام Cartivator را معرفی کرده بود.

سرمایه‌گذاری تویوتا به ارزش 394 میلیون دلار بر روی پروژه خودروهای پرنده، توجه این شرکت به ظرفیت بزرگ بازار حمل و نقل هوایی شهری را نشان می‌دهد.اکنون این شرکت از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری به ارزش 394 میلیون دلار بر روی پروژه خودروهای پرنده خبر داده است. البته تویوتا در این مسیر تنها نخواهد بود زیرا Joby Aviation  نیز که از مدت‌ها پیش بر طراحی و تجاری‌سازی وسایل نقلیه هوایی کاملاً برقی با قابلیت فرود و پرواز افقی (eVTOL aircraft) و همچنین سرویس‌های حمل و نقل هوایی به‌صرفه تمرکز دارد، قرار است با تویوتا همکاری داشته باشد.

بایه به این نکته مهم توجه داشت که سهم تویوتا با توجه به مبلغ بالاتر آورده نقدی، بیشتر از سایر همکاران خواهد بود. غیر از سرمایه مالی، تویوتا تجربه خود در زمینه ساخت و تولید انبوه و کنترل کیفیت و هزینه‌ها را نیز با شرکت Joby در میان خواهد گذاشت تا به ساخت نمونه‌ای از eVTOL aircraft منجر شود.

فعلاً از مشخصات فنی محصول نهایی چیزی نمی‌دانیم اما وبسایت شرکت Joby اعلام کرده که وسیله نقلیه هوایی موردنظر قابلیت حمل 4 سرنشین را داشته، می‌تواند به حداکثر سرعت 322 کیلومتر برساعت دست یابد و با یکبار شارژ باتری‌ها مسافتی بیش از 241 کیلومتر را طی نماید.

تویوتا نیز اعلام کرده در هنگام طراحی محصول به نیازهای کاربران سیستم حمل و نقل هوایی و افرادی که از این وسایل برای سفرهای روزانه در مراکز شهرها استفاده می‌کنند، توجه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تویوتا یعنی آقای Akio Toyoda نیز ورود این شرکت به حمل و نقل هوایی را هدفی بلندمدت برای تویوتا دانسته ولی در عین حال به ادامه فعالیت این شرکت در زمینه خودروسازی نیز تاکید کرده است. به عقیده وی ظرفیت بزرگی برای بازار حمل و نقل هوایی شهری وجود دارد.

درحالی‌که برای بسیاری افراد این سوال پیش آمده که چرا شرکت‌های خودروسازی ناگهان به خودروهای پرنده علاقمند شده‌اند، مسئولان تویوتا اعتقاد دارند که قصد دارند به واسطه فناوری‌های جدید، سطح مهارت خود را از یک شرکت خودروساز به یک شرکت مشغول در صنعت حمل و نقل افزایش دهند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران