برای دومین سال پیاپی

سوسیس، پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن در سال 2019

7 بهمن 1398 17:53

اگر از شما بپرسند که پرفروشترین محصول فولکس‌واگن در سال 2019 چه بوده، احتمالاً شخصی که مورد سوال قرار گرفته در جواب نامی از گلف، بیتل یا مدل ترنسپورتر خواهد برد، اما بد نیست بدانید که پرفروش‌ترین محصول این خودروساز آلمانی یک خودروی سواری یا یک ون نیست بلکه یک سوسیس است.

سال گذشته کارخانه سوسیس‌سازی فولکس در وولفسبورگ به تنهایی 6.8 میلیون قطعه سوسیس تولید کرده است.بله درست شنیدید، از دهه 70 میلادی تاکنون شرکت فولکس‌واگن در تاسیسات خود واقع در وولفسبورگ مشغول به ساخت سوسیس Currywurst بوده است. البته این محصول تنها در بازار محلی به فروش نمی‌رسد بلکه به مناطق دورتر نیز فرستاده می‌شود.

سال گذشته میلادی شرکت فولکس‌واگن در بیش از 50 کارخانه خود در سراسر جهان، 6.2 میلیون دستگاه خودرو ساخته درحالی‌که کارخانه سوسیس‌سازی این شرکت در وولفسبورگ به تنهایی 6.8 میلیون قطعه سوسیس تولید کرده است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا فولکس‌واگن به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان باید دست به ساخت محصولات گوشتی بزند؟ خب در جواب باید گفت که این شرکت از دهه 30 میلادی در کارخانجات خود برای پرسنل غذا تهیه می‌کرده است. از سال 1973 مسئولین شرکت به این فکر افتادند که کار تولید سوسیس مورد استفاده برای کارکنان را در کارخانه خود انجام دهند. پس از موفقیت‌آمیز بودن این ایده و تهیه سوسیس برای چند ده هزار نفر پرسنل شرکت، مدیران برای تولید بیشتر و فروش این محصول در بازار سایر کشورها ترغیب شدند.

در نهایت جالب است بدانید که سوسیس ساخت فولکس‌واگن همچون سایر قطعات تولید شده توسط این شرکت آلمانی شماره قطعه مخصوص به خود را دارد. بنابراین دفعه بعدی که در یک فروشگاه به دنبال سپر، چراغ یا وسایلی از این دست برای خودروی فولکس‌واگن خود بودید، در صورت احساس گرسنگی به فکر سفارش قطعه شماره 199 398 500  نیز باشید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران