قاره سبز زیر پای کره‌ای‌ها

دورخیز هیوندای برای تسخیر اروپا

13 بهمن 1398 13:16

آمارها حکایت از آن دارد که فروش خودروهای برقی با برند هیوندای به رشدی چشم‌گیر در بازار اروپا رسیده است. این بهانه خوبی برای ماجراجویی جدید این شرکت شده است.

هیوندای در نظر دارد تا برای بازار اروپا بیش از 80 هزار دستگاه انواع خودرو با آلایندگی صفر از جمله کونا، آیونیک و خودروی هیدروژنی نکسو را عرضه کند.برنامه کاهش زمان تحویل خودروی الکتریکی موفق کونا که در سایت جمهوری چک مونتاژ می‌شود و هم‌چنین افزایش تولید در کارخانه اولسان کره‌جنوبی اقبال این نوع از محصولات هیوندای را بیش از پیش کرده است.

افزایش تولید کونا برقی امری بدیهی به نظر می‌رسد. چراکه میزان فروش این خودرو از زمان عرضه اولیه در سال 2018 با رشدی سریع افزایش پیدا کرده است. اکنون هیوندای در نظر دارد تا برای بازار اروپا بیش از 80 هزار دستگاه انواع خودرو با آلایندگی صفر از جمله کونا، آیونیک و خودروی هیدروژنی نکسو را عرضه کند. در صورت تحقق این طرح، هیوندای تبدیل به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات پاک در بازار اروپا طی سال جدید خواهد شد.

مدیر بخش اروپایی هیوندای در این رابطه می‌گوید: «ما همواره به درخواست مشتریان گوش می‌دهیم و تصمیم داریم برای تقاضای رو به رشد در این بازار پاسخ مناسبی را اتخاذ کنیم.»

این روزها با توجه به موج جدید نگرانی‌ها بابت تاثیر انتخاب خودروهایی که روی محیط زیست اثر مخرب باقی می‌گذارند، شاهد پتانسیل عظیمی برای عرضه خودروهای برقی در بازار اروپا هستیم. کراس‌اور ریزاندام هیوندای کونا مجهز به پک باتری‌های 39 کیلووات ساعتی در مدل پایه و پک 64 کیلووات ساعتی در نسخه نهایی است. حداقل پیمایش با این خودرو طی یک بار شارژ 290 کیلومتر و حداکثر آن حدود 450 کیلومتر است.

دیدگاه کاربران