فراتر از یک ون

معرفی فولکس‌واگن کدی 2020

4 اسفند 1398 11:26

همزمان با چهلمین سال تولید فولکس‌واگن کدی (Caddy) نسل پنجم این ون محبوب در بازار اروپا رونمایی شد.

پلتفرم فوق‌العاده MQB گروه فولکس به‌عنوان زیرساخت اصلی کدی جدید در نظر گرفته شده است.یکی از سنتی‌ترین محصولات تاریخ فولکس‌واگن درست در دوران اوج مدرنیته شرکت رونمایی شد. کدی 2020 با حفظ اصالت چهل ساله خود که از سال 1980 آغاز شده بود، رنگ و بوی خودروهای مدرن را نیز به خود گرفته است.

فولکس‌واگن کدی 2020 برای بازار اروپا و به منظور حمل و نقل بار یا افراد عرضه شده است. فولکس‌ هم‌چنین یک مدل با فاصله محوری طویل‌تر موسوم به کدی Maxi نیز در نظر گرفته است که قابلیت قرارگیری دو پالت با سایز اروپایی (800 در 1200 میلی‌متر) برای آن در نظر گرفته شده است.

پلتفرم فوق‌العاده MQB گروه فولکس به‌عنوان زیرساخت اصلی کدی جدید در نظر گرفته شده است. پلتفرمی که در قالب خودروهای سواری می‌تواند زیرساخت محصولات 7 نفره را نیز شامل شود.

فولکس‌واگن کدی 2020

نسل جدید فولکس‌واگن کدی با زوایای تند و تیزتری روانه بازار می‌شود. ایده‌ای که با هوشمندی تمام هم موجب جذاب‌تر شدن طراحی خودرو شده و هم به بهود مشخصه‌های آیرودینامیک کمک کرده است. به طوری که ضریب درگ در مدل قبلی 0.33 واحد بود ولی در نسخه جدید 0.30 واحد است. می‌توان این‌گونه برداشت کرد که فولکس‌ عمیقاً روی قابلیت‌های کاربردی این خودرو متمرکز شده است.

شاید جالب باشد بدانید که در این خودروی کاری، سقف پانوراما، چراغ‌های LED و استارت بدون کلید هم وجود دارد.

فولکس‌واگن کدی 2020

اگرچه حتی طرفداران متعصب این خودرو نیز انتظار بهبود پیشرانه موفق قبلی را نداشتند ولی فولکس‌واگن باز هم پا را فراتر گذاشت و با معرفی یک نمونه جدید 2 لیتری دیزلی مشتریان خود را غافلگیر کرد. مدلی که برحسب انتخاب می‌تواند متصل به یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی باشد و یا 7 سرعته اتوماتیک. شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت به زودی می‌خواهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی نیز روی این خودرو تعبیه کند.

دیدگاه کاربران