MSO نماد تیونرهای باجسارت

سبز به رنگ مک‌لارن

13 اسفند 1398 12:05

شرکت تیونینگ MSO با انتخاب مک‌لارن GT به‌عنوان پروژه جدید خود نه‌تنها جسارت و شهامت خود را نشان داد بلکه سبک جدیدی از رنگ‌آمیزی خودروهای اسپرت را نیز به نمایش گذاشت.

آن‌طور که MSO در یک توضیح پیچیده عنوان کرده، هدف از طراحی این خودرو جستجوی منظره‌های سرسبز و افق تازه بوده است.این خودرو با نام تجاری Verdant Theme GT (به معنی جی‌تی با زمینه سبز) معرفی شده است. تردیدی نیست که اصلی‌ترین ویژگی این خودرو رنگ سبز آن است. شاید بهتر باشد بگوییم رنگ‌های سبز آن. چراکه MSO با یک فرمول خاص توانسته 3 ترکیب رنگی از تنالیته سبز را روی این خودرو به نمایش بگذارد.

داخل کابین هم درست به اندازه بیرون آن با شگفتی‌های بصری مواجه هستیم. به خصوص اینکه برای اولین بار در یک سوپر اسپرت است از روکش ترمه استفاده می‌شود.

آن‌طور که MSO در یک توضیح پیچیده عنوان کرده، هدف از طراحی این خودرو جستجوی منظره‌های سرسبز و افق تازه بوده است. البته این ایده چندان هم بی‌راه نیست. چراکه با نگاهی به نوع رنگ‌بندی بیرونی این خودرو متوجه می‌شوید که کنتراست رنگ از تیره به روشن رفته است.

اگر به نظر می‌آید که این فقط یک رنگ‌آمیزی ساده با اسپری بوده باید بدانید که مهندسان MSO برای فقط طراحی بیرونی این مک‌لارن 430 ساعت وقت گذاشته‌اند.

مک‌لارن جی‌تی چگونه خودرویی است؟

جی‌تی جدیدترین سوپراسپرت مک‌لارن است. خودرویی که سال گذشته در چنین‌ روزهایی در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این کوپه 2 در دارای یک پیشرانه 4 لیتری دو توربو هشت سیلندر Vشکل است. پیشرانه‌ای با کد M840T که دقیقاً روی مدل 720S نیز نصب شده بود. اما تفاوت اصلی این دو خودرو وجود توربوشارژرهای کوچک‌تر در مدل جی‌تی است که پیک افزایش قدرت آن را بالاتر برده است. این یعنی جی‌تی در دور موتورهای پایین‌تر نیز قدرت قابل توجهی فراهم می‌کند. خروجی این خودرو 612 اسب‌بخار قدرت در 7000 دور در دقیقه با 630 نیوتن‌متر گشتاور در 5500 دور در دقیقه است.

مک‌لارن جی‌تی با رنگ‌آمیزی متفاوت MSO

به لطف وجود یک جعبه‌دنده مسابقه‌ای 7 سرعته دوکلاچه و با در نظر گرفتن وزن 1.5 تنی آن شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه‌ای برای جی‌تی نباید تعجب‌برانگیز باشد. نکته جالب‌تر اینجاست که شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت این خودرو نیز فقط 9 ثانیه است.

دیدگاه کاربران