کانسپت i4 حامل یک پیام خاص بود

داستان لوگوی جدید ب‌ام‌و

15 اسفند 1398 16:55

در مراسم رونمایی مجازی ب‌ام‌و i4 رسانه‌ها از تعبیه لوگوی جدید باواریایی‌ها روی این خودرو متعجب شدند. به نظر می‌رسد ب‌ام‌و نیز در نظر دارد بعد از فولکس‌واگن از لوگوی جدیدی برای محصولاتش استفاده کند.

فارغ از مسطح شدن لوگوی ب‌ام‌و آنچه در این نشان تجاری بسیار مشهود است، حذف حلقه مشکی رنگ اصلی است. تابستان امسال بود که ب‌ام‌و طی بیانیه‌ای باور نادرست جهانی درباره مفهوم سنتی نشان تجاری خود را اصلاح کردند. اگرچه همه اغلب بر این باور بودیم که این نماد برگرفته از حالت چرخش ملخ هواپیما است ولی حالا می‌دانیم که فرم دایره‌ای لوگوی ب‌ام‌و برگرفته از لوگوی همکار قدیمی آنها Rapp Motor در زمینه ساخت موتور هواپیما بوده است. هم‌چنین رنگ آبی و سفید نیز اشاره به رنگ پرچم ایالت باواریا یعنی محل تولد ب‌ام‌و دارد.

فارغ از این‌ها رونمایی از کانسپت i4 نشان داد که شرکت برنامه جدید برای تغییر هویت لوگوی خود دارد. به نظر می‌رسد که این جنبش جهانی برای استفاده از لوگوهای دو بعدی باشد. این ایده از آنجا آغاز شد که اغلب زندگی روزمره ما بر پرده‌های دو بعدی صورت می‌گیرد. این یعنی مواجهه منطقی‌تر با زبان و گرافیک بصری. جریان مدرن طراحی‌های مسطح طرز فکر سنتی سه بعدی که می‌گفت همه‌چیز باید برجسته باشد را از بین برد. اپل، گوگل، فولکس‌واگن و حالا هم که ب‌ا‌م‌و از این فلسفه استفاده کرده است.

ب‌ام‌و با لوگوی جدید چه حرفی می‌زند؟

فارغ از مسطح شدن لوگوی ب‌ام‌و آنچه در این نشان تجاری بسیار مشهود است، حذف حلقه مشکی رنگ اصلی است. حذف این حلقه و عدم جایگزینی آن با نمونه مشابه اجازه می‌دهد که شفافیت و وضوح خودرو بیش از پیش دیده شود. البته نماد چهار ربع دایره آبی و سفید هم‌چنان پابرجا هستند و سه حرف BMW نیز سرجای قدیمی خود قرار گرفته است. با این حال نباید زیرکی ب‌ام‌و را فراموش کرد. چراکه این لوگو هنوز در اطراف خود حالت سه بعدی دارد. ب‌ام‌و پیش‌تر از این لوگو بی‌آنکه کسی متوجه شود در صفحه فیس‌بوک خود استفاده کرده بود. اکنون در وبسایت رسمی این شرکت نیز از همین نماد استفاده شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران