زشتی که دوستش داریم

معرفی خودرویی خاص از هیسپانو سوئیزا

15 اسفند 1398 20:19

پارسال در همین روزها و طی برگزاری نمایشگاه ژنو بود که شرکت اسپانیایی هیسپانو سوئیزا (Hispano-Suiza) مدل کارمن (Carmen) را رونمایی کرد. محصولی با طراحی عجیب که علیرغم پیش‌بینی،‌ اقبال خوبی در بین مشتریان اروپایی پیدا کرد. اکنون نسخه بهینه‌سازی شده آن با نام بولونیهیه (Boulogne) خبرهای خوبی برای طرفداران خود دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هیسپانو قصد دارد از سری جدید تنها 5 دستگاه تولید کند.ابرخودروی الکتریکی هیسپانو سویزا کارمن ویرایش بولونیه، بالاتر از انتظارات ظاهر شده است. نسخه استاندارد این خودرو که سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، ظاهری مانند اسپرت‌های دهه 30 داشت. با این‌که چهره نسخه جدید تلاش شده کمی مدرن‌تر به نظر برسد ولی هم‌چنان کمی برای مشتریان مدرنی که عادت به طراحی‌های تند و تیز دارند، آزاردهنده است.

گفته می‌شود ویرایش جدید حدود 60 کیلوگرم هم سبک‌تر شده است. کاهش وزنی شدید که به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن میسر شده است. کاهش وزن این خودرو باعث شده تا سیستم تعلیق جدید آن بتواند عملکرد بهتری از خود نشان بدهد. بخش عمده‌ای از شاسی و سرتاسر سقف، گلگیر و کاپوت جلو فیبر کربنی هستند.

نسخه قبلی این خودرو می‌توانست 1005 اسب‌بخار قدرت تولید کند. در حالی که ویرایش جدید 1100 اسب‌بخار قدرت را به راحتی تولید می‌کند. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد ویرایش بولونیه حدود 2.6 ثانیه است.

هیسپانو سوئیزا کارمن

قوای محرکه این خودرو از باتری‌های 80 کیلووات ساعتی پلیمری لیتیوم-یون استفاده می‌کند. هیسپانو ادعا می‌کند با یک بار شارژ می‌توان تا 400 کیلومتر با آن پیمایش داشت. شارژ کردن ظرفیت باتری این خودرو از 30 تا 80 درصد حدود نیم ساعت زمان می‌برد. البته به شرط آن‌که از فناوری فست شارژ CCS2 استفاده شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هیسپانو قصد دارد از سری جدید تنها 5 دستگاه تولید کند. قیمت پایه هر کدام از این مدل‌ها چیزی حدود یک میلیون و 840 هزار دلار است. طبق برنامه این خودرو از سال 2022 به دست مشتریانش می‌رسد.

دیدگاه کاربران