طراحی خارجی شیک، فضای داخلی کاملاً جدید

رونمایی از آئودی A3 اسپرت‌بک مدل 2021

16 اسفند 1398 17:10

سرانجام، نسل چهارم آئودی A3 سخه اسپرت‌بک رونمایی شد. درست است که در طراحی شیک فضای خارجی این خودرو شاهد تغییرات اساسی نیستیم، اما فضای داخلی آن کاملاً متحول شده است. احتمال می­‌رود در سال میلادی جاری، شاهد رونمایی نسخه سدان هم باشیم، اما ظاهراً این خودروساز آلمانی فعلاً بر روی نسخه هاچ‌بک تمرکز کرده است.

این هاچ‌بک آلمانی پریمیوم، با تغییراتی گسترده وارد نسل چهارم شده است.طول و عرض نسل چهارم در مقایسه با نسل قبلی، با 3 سانتی­‌متر افزایش همراه شده و به ترتیب، به 4.34 و 1.82 متر رسیده‌­اند. البته آئودی A3 اسپرت‌بک که رقیبی برای مرسدس‌بنز کلاس A محسوب می‌­شود در زمینه فاصله محوری تغییری نداشته و همانند نسل قبلی، این فاصله 2.64 متر است. بدون خواباندن صندلی­های ردیف عقب، فضای بار عقب برابر با 380 لیتر بوده و در صورتی که صندلی­‌های ردیف عقب را بخوابانید، این فضا به 1,200 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، آئودی در طراحی فضای خارجی A3 نسخه اسپرت‌بک تغییرات اساسی ایجاد نکرده و می­‌توان طرح آن را به نوعی نسخه تکامل یافته از طرح نسل قبلی دانست.

آئودی A3 اسپرت‌بک مدل 2021

از نکات قابل توجه در فضای خارجی این خودرو، می‌­توان به استفاده از زبان طراحی جدید آئودی اشاره کرد، موضوعی که در طرح چراغ­‌های جلو و عقب آن مشهود است.

طبق ادعای این خودروساز آلمانی، سیستم تعلیق A3 اسپرت‌بک تعادل مناسبی از کیفیت سواری و فرمان‌پذیری را ارائه می‌­دهد. آئودی نوعی سیستم تعلیق را به عنوان یک آپشن برای این خودرو عرضه می­‌کند که با سفارش آن، ارتفاع A3 اسپرت‌بک کاهش می­‌یابد. البته نوعی سیستم تعلیق اسپرت هم برای این هاچ‌بک آلمانی در نظر گرفته شده که با کاهش بیشتر ارتفاع، فرمان‌پذیری خودرو را ارتقا می­دهد.

یکی از ویژگی­‌های مشترک در بسیاری از خودروهای امروزی، وجود صفحه نمایش­‌های بزرگ در کابین است، موضوعی که قطعاً در خصوص خودرویی مدرن همانند آئودی A3 اسپرت‌بک هم صدق می­‌کند. آئودی برای این خودرو یک صفحه نمایش 10.25 اینچی به عنوان پشت آمپر دیجیتالی در نظر گرفته که امکان سفارش صفحه نمایش 12.3 اینچی هم برای آن وجود دارد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی هم از یک صفحه نمایش 10.1 اینچی بهره می‌­برد که بسیار هنرمندانه در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده و با طرح کلی داشبورد هماهنگی خوبی دارد.

آئودی A3 اسپرت‌بک مدل 2021

این خودروساز آلمانی نسل چهارم A3 اسپرت‌بک را با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می­‌کند که عبارتند از:

  • پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر با 150 اسب‌بخار قدرت
  • پیشرانه بنزینی 1.0 لیتری سه سیلندر با 110 اسب‌بخار قدرت
  • پیشرانه دیزلی 2.0 لیتری در دو نسخه مختلف با قدرت­‌های 116 و 150 اسب‌بخار

آئودی این هاچ‌بک جذاب را با دو نوع جعبه‌دنده شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می­‌کند.

مشتریان آلمانی در حال حاضر امکان ثبت سفارش برای نسل چهارم آئودی A3 اسپرت‌بک را دارند. تحویل این خودرو به مشتریان در ماه مِی یعنی چیزی در حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران