شتابگیری بهتر به لطف افزایش قدرت

تیونینگ مک‌لارن سنا توسط نوویتک

27 فروردین 1399 11:12

مکلارن سنا در حالت استاندارد نیز آنقدر نیرو در اختیار دارد که خودرویی سریع و قدرتمند محسوب شود. برای افرادی که به دنبال نسخه قدرتمندتر از این خودرو باشند نیز مدل مسابقه‌ای آن با قدرت بیشتر، وزن کمتر و پسوند GTR از سوی شرکت سازنده معرفی شده که البته تنها برای حضور در پیست‌های مسابقه مجوز دارد. بنابراین در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد که تیونرها تمایل چندانی به اعمال تغییر روی آن نداشته باشند. اما تیونر معروف آلمانی یعنی نوویتک گویا به این نظر اعتقاد چندانی نداشته و جای خالی نمونه‌ای قوی‌تر از مدل استاندارد سنا را احساس کرده است.

با توجه به افزایش 100 و 88 واحدی قدرت پیشرانه و حداکثر گشتاور، شتاب صفر تا صد نسخه تقویت شده سنا تنها 2.7 ثانیه خواهد بود.برنامه نوویتک برای این خودروی سوپراسپرت که نام یکی از معروف‌ترین قهرمانان مسابقات فرمول یک را بر خود دارد، شامل تقویت پیشرانه 4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر بوده تا 789 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور آن به ترتیب به 889 اسب‌بخار و 888 نیوتن‌متر افزایش یابد.

با توجه به افزایش 100 و 88 واحدی قدرت پیشرانه و حداکثر گشتاور، نسخه تقویت شده سنا توسط نوویتک اکنون به تنها 2.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت یکصد کیلومتر برساعت برسد که 0.1 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود.

مشخصه جالب‌تر این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا دویست کیلومتر برساعت آن باشد که با 0.3 ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به 6.5 ثانیه رسیده هرچند که باید توجه داشت علیرغم تمام این تغییرات رقم حداکثر سرعت بدون تغییر و روی عدد 335 کیلومتر برساعت ثابت مانده است.

تیونینگ مک‌لارن سنا توسط نوویتک

یکی از عواملی که بر افزایش قدرت این نمونه از سنا تاثیرگذار بوده استفاده از سیستم اگزوز سفارشی است که در ساخت آن، آلومینیوم تقویت شده مورد استفاده در خودروهای فرمول یک بکار گرفته شده است. خروجی این بخش که به صورت دو قطعه به قطر 95 میلیمتر بوده را می‌توان به رنگ مشکی مات یا از جنس استیل ضدزنگ سفارش داد.

نوویتک ظاهر این خودرو را نیز فراموش نکرده و رینگ‌های استاندارد را با نمونه ساخت Vossen تعویض کرده که در محورهای جلو و عقب به ترتیب ابعادی برابر با 20 و 21 اینچ داشته و با تایرهای پیرلی P Zero با ابعاد 255/30 ZR20 و 325/25 ZR21  پوشانده شده است.

برای هرکدام از 500 خریداری که مک‌لارن سنا تقویت شده توسط نوویتک را انتخاب نمایند، طیف گسترده‌ای از پوشش‌های چرم و آلکانترا برای فضای کابین با رنگ‌های متنوع قابل انتخاب خواهد بود.

دیدگاه کاربران