جزئیاتی جدید برای بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک

لامبورگینی هوراکان Evo با تیونینگ نوویتک

10 اردیبهشت 1399 17:14

احتمالاً با مشاهده این لامبورگینی 10 سیلندر که اکنون به کیت بدنه OEM ساخت شرکت نوویتک مجهز شده، این فکر به ذهن شما خطور می‌کند که این خودروی اسپرت چندان از هم نسخه استاندارد متفاوت نیست.

یکی از جالب توجه‌ترین تفاوت‌های این نمونه نسبت به مدل استاندارد به باله بزرگ عقب آن مربوط می‌شودباید اعتراف کرد که این اظهارنظر چندان هم اشتباه به نظر نمی‌رسد چراکه در دنیایی که شرکت‌های تیونر در قدم اول به تغییر ظاهری محصولات خود اقدام می‌کنند، تغییراتی که شرکت آلمانی نوویتک بر روی چهره این گاو ایتالیایی اعمال کرده چندان محسوس نیست.

به هرحال نباید فراموش کرد که با یک لامبورگینی روبرو هستیم و عبارتی مانند «تغییرات نامحسوس» نمی‌تواند توصیف شایسته‌ای برای خودرویی همچون اوراکان Evo باشد.

یکی از جالب توجه‌ترین تفاوت‌های این نمونه نسبت به مدل استاندارد به باله بزرگ عقب آن مربوط می‌شود، قطعه‌ای که همچون ورودی‌های هوا در سپر جلو از فیبرکربن ساخته شده و در ایجاد نیروی رو به پایین در سرعت‌های زیاد نقش مهمی ایفا می‌کند.

لامبورگینی هوراکان Evo با تیونینگ نوویتک

غیر از جزئیات الحاقی به سپر جلو، قطعاتی همچون جزئیات بخش جانبی بدنه، پوشش آینه‌های جانبی و حتی کاور روی پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو نیز از فیبرکربن ساخته شده است.

ورودی هوای بزرگی که در بخش عقب خودرو نصب شده نیز غیر از وارد کردن هوای خنک به پیشرانه مذکور، چهره‌ای خاص به نمای عقب این خوروی اسپرت بخشیده است.

نوویتک اعلام کرده که تمام قطعات اضافه شده به بدنه لامبورگینی هوراکان Evo را در تونل باد مورد آزمایش قرار داده تا از بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک خودرو پس از نصب این قطعات اطمینان حاصل کند. تکمیل‌کننده تغییرات بدنه، رینگ‌های جدیدی خواهد بود که در جلو و عقب به ترتیب ابعادی برابر با 20 و 21 اینچ دارند. مالکان لامبورگینی هوراکان Evo می‌توانند سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع 35 میلی‌متری نسبت به حالت استاندارد و همچنین سیستم اگزوز سبک وزن مشابه با خودروهای F1 را نیز برای لامبورگینی خود سفارش دهند.

لامبورگینی هوراکان Evo با تیونینگ نوویتک

در فضای داخلی امکان سفارش پوشش چرم و آلکانترا در هر رنگی که خریدار تمایل داشته باشد فراهم شده است.

پیشرانه 10 سیلندر این خودرو دستخوش تغییر نشده و همچون هر نمونه دیگر از لامبورگینی هوراکان Evo قدرتی برابر با 630 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 600 نیوتن‌متر را در اختیار این خودروی اسپرت ایتالیایی قرار می‌دهد.

دیدگاه کاربران